فیلمهای آموزش بازاریابی هاروارد

میزگرد این شماره: آسیب شناسی آموزش بازرگانی در کشور

 

شرکت کنندگان در میزگرد:

دکتر وحید ناصحی فر

مهندس ابراهیم ده آفرین

دکتر محمدعلی مهدوی ظفرقندی

دکتر محمود محمدیان

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

سرمقاله / آيا مشتري رئيس است
پرويز درگي ص 2
چکيده
خيلي سال پيش غربيها گفتند مشتري رئيس است چون اوست که تصميم مي گيرد از چه کسي خريد کند يا به عبارتي موجبات بقاي فرد يا شرکتي را با خريد خود فراهم سازد. پس او پادشاه است.
"هندي ها " پا را فراتر گذاشته و گفته اند مشتري خداست. او ولي نعمت ماست، او پول حقوق و منفعت ما را مي پردازد، مشتري تنها غازي است که هر روز و براي هميشه تخم طلا مي گذرد
در فضاي رقابتي؛ مردم ( مشتريان و ارباب رجوع ) مورد احترام قرار مي گيرند، کيفيت افزايش مي يابد، سرعت پاسخگويي بيشتر مي شود. و....
چون قدرت چانه زني و انتخاب ايشان افزايش يافته است. پس بهتر است بعضي از مديران و کارکنان ادارات دولتي هم که تاکنون مجال تغيير در رفتار و کردارشان را پيدا نکرده اند، از پشت ميزشان بلند شوند، گاهي به ادارات ديگر سر بزنند، به شرکتها مراجعه کنند، تغييرات را ببينند، و آن موقع هم که خودشان ارباب رجوع هستند، و دوست دارند انتظارات ايشان را به موقع و با نهايت احترام برآورده کنند، به بار بياورند و باور کنند که آنها هم هميشه پشت ميز نيستند.       

بازار خبر ص 4
چکيده
فعاليتهاي تحقيقاتي بازار، آموزش، مشاوره شرکت TMBA را مي خوانيد که براي شرکتهاي بزرگ ايراني نظير ايران خودرو، پگاه فارس،گلستان، توزيع داروپخش، شرکت پيشرانه به انجام رسانده است. همچنين با آخرين تحولات و استراتژيهاي مک دو نالد ، کوکاکولا،تويوتا، عربيا اير، وال مارت آشنا خواهيد شد.

گفتگو / توسعه مهندسي بازار ؛ نياز امروز بازاريابي كشور
گفتگو از : احمد آخوندي ص 10
چکيده
گفتگويي که در پي مي آيد حاصل حضور مهربان و صميمي دکتر ابراهيمي ،بنيانگذار رشته بازاريابي در ايران، در دفتر نشريه است. در اين گفتگو عنوان نشريه يعني "توسعه مهندسي بازار "پرسش نخست ما بود با اين توجه که اين عنوان به لحاظ تئوريک و کاربردي در پيکره نظام بازاريابي چه معنايي دارد. دکتر ابراهيمي با نگرش وسيع به اين پرسش پرداخت اما محدود به آن نشد و قلمروهاي بحث گسترده تر از آن شد که انتظار مي رفت.در اين گفتگو .........

ريخت شناسي تبليغات سياسي در كشورهاي غربي
دكتر محمود محمديان ، جعفر شمسي ص 14
چکيده
شواهد موجود در کشورهاي غربي نشان از علاقه مندي گروههاي سياسي براي به کارگيري روشها و تکنيک هاي بازاريابي نوين دارد. تمايل کانديداها براي قرار گرفتن در قالب احزاب و گروههاي سياسي مي تواند دليلي بر علاقه مندي آنها براي استفاده از تکنيکهاي بازاريابي باشد. کانديداها بيشتر از پيش، خود را ملزم به اتخاذ پيامي واحد با استفاده از ايده و علامتي واحد و با زباني قابل فهم براي مردم مي دانند.در اين مقاله تلاش شد، تا به اختصار برخي از ابزارهايي را که در کشورهاي غربي در کمپين هاي سياسي مورد استفاده قرار مي گيرد، تشريح شوند.

كار گروهي ؛ رمز موفقيت سازمانها در كسب و كار رقابتي
محمد سالاري ص 20
چکيده
همکاري و شراکت با افراد مناسب براي کسب بالاترين اثر بخشي در ارائه محصولات يا خدمات به مصرف کنندگان.
دوران يکه تازي سر آمده است. به همکاري بينديشيد. اکنون ديگر چرخه عمر محصولات کوتاه و کوتاهتر شده است. محصولات مي آيند و حداکثر سه يا چهار سالي عمر مي کنند و مي روند و اين تغييرات شديد مبين مشکلات و تهديدها، يا راههاي جديد و فرصتهايي بديع براي صاحبان مشاغل کوچک و کاسبها است.
ديگر به تنهايي نمي توان روند طبيعي دو تا پنج سال را براي طراحي، توليد و معرفي محصول طي کرد. زيرا تا آن موقع نياز و ويژگيهاي بازار تغيير پيدا کرده است و اين يعني عدم کفايت فعاليت مستقل جهت کنترل همه چيز در ارتباط با محصول .

اجتناب از چهار خطر در مديريت ارتباط با مشتريان
مهندس محمدرضا حيدرپور دهكردي ص 22
چکيده
مديريت ارتباط با مشتريان سي آرام( CRM ) سودمند و درآمدزاست ، اگر مديران سازمانها درک دقيقي از آن داشته باشند.
اثر حاضر نشان مي دهد تعداد زيادي از مديران ارشد سازمانها به جاي تدوين راهبرد بازاريابي، از فناوري سي آرام (CRM) استفاده مي کنند. آنها با اين کار، عملاً به فروشندگان نرم افزار اجازه مي دهند تا رويکرد آنها را در مورد روابط با مشتريان به پيش برند.
اين نخستين دامي است که مديران در راه اندازي سي آرام (CRM) اسير آن مي شوند. دامي که به طور مشروح در شماره پيشين به آن پرداخته شد.از آن رو که بودجه ي سنگيني را به شرکتها و موسسات تحميل مي کند بي آنکه آنها را در جلب و جذب و نگهداري مشتريان ياري بخشد. ويژگي اين اثر در آن است که راه خروج از اين مخاطره را نيز با طرح پرسشهاي دقيق معرفي مي کند تا شرکتها و موسسات بتوانند با درايت از مديريت ارتباط با مشتريان يا " سي آرام( CRM )نهايت استفاده را ببرند.

جدول زمانبندي سمينارهاي 4 ساعته پاييزي در نيمه دوم سال 1386 مربوط به دپارتمان كوچينگ / برگزاري اولين دوره هاي علمي - كاربردي كوچينگ در TMBA ص 24
چکيده
در دو صفحه، مجموعهاي از تاريخ برگزاري سمينارهاي مربوط به NLP، اناگرام مديريت، مديريت بحران، فروشندگي حرفه اي، اندازه گيري رضايت مشتريان، بازاريابي بدون تبليغات و 000/1
مي خوانيد که براي اطلاع بيشتر به سايت www.Tmba.ir مراجعه کنيد.

سمينارهاي مربوط به حوزه بازاريابي نيمه دوم سال 1386 - TMBA ص 25
ميزگرد / آسيب شناسي آموزشي بازرگاني در كشور
تهيه و تنظيم : احمد آخوندي ، محسن جاويد مويد ص 26
چکيده
آسيب شناسي آموزش بازرگاني درکشور " عنوان "ميزگردي" بود که در "سالن سخنراني" طبقه ششم موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني وزارت بازرگاني 30 مرداد 1386 برگزار شد!
دکتر مهدوي : پيش از انقلاب کارهاي بسيار خوب و عالي در بحث آموزش مديران و آموزش بازرگاني انجام شده بوده است که هنوز ما به سايه آن کارها هم نرسيده ايم.
اينکه ما در اين ساختمان ( موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني ) نشسته ايم، نشان مي دهد که مسئولان جمهوري اسلامي اين هزينه بسيار سنگين را کرده اند، زيرا معتقد بودند آموزش بازرگاني مهم است و بايد يک مرکز مطالعات در سطح بسيار معتبر معاون وزير باشد. اما اين اعتقاد چگونه پياده شده است؟ راه راکج رفته ايم چون ما از مفهوم شرکت و کسب و کار، شناخت نداشتيم

ارتباطات ، كليد موفقيت سرپرستان فروش
دكتر عليرضا شريفي ص 33
چکيده
پيتر دراکر، صاحبنطر علم مديريت در قرن حاضر، اذعان داشت.
ارتباطات، ادراک است؛ ارتباطات، انتظار است و ارتباطات مبتني بر اطلاعات است. سرپرستان فروش بايد بدانند افراد تحت نظارتشان وظايف و مسئوليتهاي خود را چگونه انجام مي دهند. همچنين افراد تحت سرپرستي آنها نيز بايد بدانند توقع سرپرستان از آنها چيست و چگونه مي توانند به نتيجه و موفقيت برسند، راههاي نيل به موفقيت براي طرفين چيست؟ بنابراين قبل از آنکه در بازار به سراغ مشتريان برويم و آنها و نيازهايشان را شناسايي کنيم به .........


تجزيه و تحليل منافع اقتصادي تبليغات
احمد يحيايي ايله اي ص 36
چکيده
تبليغات با وجوه متضاد خود، هم مي سازد و هم مي سوزاند، آگاه مي کند و گمراه مي کند ، موجب ترقي و تعالي و پيروزي مي شود و باعث خمودگي و شکست و فراموشي مي شود. به طور کلي تحليلهاي متناقضي با تبليغات تجاري ( نظرات حوش بينانه و نظرات بد بينانه ) مي شود. موافقان منافع اقتصادي تبليغات بر اين باور هستند که ............

گفت آوردهاي برايان تريسي ، خالق اثر قورباغه ات را قورت بده در تهران
دكتر رضا اكبري اصل ص 38
چکيده
برايان تريسي "خالق اثر قورباغه را قورت بده " چندي پيش سميناري را با عنوان " مديريت نوين در قرن 21 ميلادي " در تهران برگزار کرد.
روزهاي 2 ، 3 و 4 خرداد ماه امسال، 1500 شرکت کننده مرکب از استادان، مديران ارشد سازمانهاي دولتي و خصوصي، دانشجويان رشته هاي بازرگاني، بازاريابي، مديران و سرپرستان فروش و بازاريابي، و
علاقه مندان آثار پرشمار تريسي در دو نوبت مجزاي صبح و بعداز ظهر، در اين سمينار پرجمعيت حضور يافتند.
مشروح گزارش اين سمينار را در شماره پيشين خوانديد. اينک به وعده ي گفته شده در آن گزارش پرداخته مي شود، يعني گزين گويه هاي تريسي يا عباراتي که تريسي در اين سمينار در قالب ساده ترين جملات ارائه کرد. اين وعده حاصل اشتياق حاضران در سمينار بود که گفتند شور آفريني اين سمينار آنچنان آنان را به خود مجذوب کرد که گاه فرصت ياداشت برداري براي عبارات نغز، مدبرانه و کاربردي تريسي را نداشتند.
در 4 صفحه اين نشريه، مجموعه انديشه هاي برايان تريسي در قالب موضوعات متنوع طبقه بندي و ارائه شده است از جمله قوانين مهم مديريت در قرن 21 ميلادي/ موفقيت / هدف گذاري و ......
 
معرفي كتابهاي خارجي / جعبه ابزار بازاريابي
مهندس امير توفيقي ص 42
چکيده
کتاب جعبه ابزار بازاريابي يکي از کتابهاي درخشان از مجموعه کتابهاي موفق و کاربردي ضروريات کسب و کاري هاروارد است. اين مجموعه کتابها، در واقع عبارتند از مجموعه اي نفيس و به دقت گردآوري شده از دستور العملهاي کاربردي ارائه شده در مجموعه کتابهاي چاپ شده توسط انتشارات دانشگاه هاروارد در يک حوزه خاص.
کتاب مزبور را مهندس امير توفيقي با نثري شيوا و روان به فارسي برگردانده است و انتشارات ..........
آن را چاپ و منتشر کرده است. براي خريد اين کتاب به فروشگاه اينترنتي TMBA WWW.Tmba.ir مراجعه کنيد.

بازار كتاب ص 44
چکيده
بازار کتاب حاوي معرفي تازه ترين کتابهاي بازاريابي، فروش؛ تبليغات و مديريت از سوي ناشران ايراني است. چاشني هاي فروش از ديدگاه بازاريابي، 10 گناه مرگبار بازاريابي، تبليغات با بيان ساده، شيفته مشتري، تئوري هاي فروش موفق کتابهايي است که در اين صفحات مي خوانيد.

فروشگاه اينترنتي : تازه ترين كتابهاي بازاريابي ، تبليغات و مديريت ص 47
چکيده
در اين فروشگاه افزون بر 100 نوع از تازه ترين کتابهاي بازاريابي تبليغات و مديريت به همراه ناشر و قيمت آن معرفي شده است تا علاقه مندان از طريق تلفن دفتر نشريه يا نشاني اينترنتي WWW.TMBA.IR سفارشات خريد کتاب را بدهند.