فیلمهای آموزش بازاریابی هاروارد

میزگرد این شماره: آسیب شناسی تبلیغات ایران

 

شرکت کنندگان در میزگرد:

دکتر میراحمد امیرشاهی

دکتر محمود محمدیان

شهرزاد اسفرجانی

رامین زمانی

علی عیاری

 

 

 

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

تحقيقات بازاريابي، ضرورت انكارناپذير عصر رقابتي ...............ص 2
چکیده:
از خودمان سوال كنيم اگر تغييرات بازاريابي فعاليتي عبث و بيهوده بود، چرا شركت هاي توسعه يافته كشورهاي توسعه يافته بدون انجام تحقيقات هيچ گامي برنمي دارند. آيا شركت معتبري را در عرصه كسب و كار بين المللي مي شناسيد كه فقط با حدس و گمان مديران اداره شود؟ ! براي مثال شركتي را مي شناسيم كه 5/1 ميليارد تومان ضرر سرمايه گذاري بدون تحقيق را داد، اما همين شركت حاضر نبود 5 درصد اين رقم را صرف تحقيقات كند...

 

بازار خبر..................................ص 4
حاوي 25 خبر از شركتهاي برتر دنياست كه با استراتژيهاي تازه، كسب و كار خود را اداره مي كنند نظير مك دونالد، نوكيا – زيمنس، تويوتا. براي مثال : مك دونالد با برنامه تبليغاتي درهاي باز در امارات: مك دونالد در يك اقدام بي سابقه، درهاي آشپزخانه خود را به روي عموم گشود. 220 ميليارد پوند در سال خسارت مديريت ضعيف : نتايج تحقيقات جديد گروه مشاورانHEY Group فاش كرد كه عملكرد مديران مياني در انگلستان سبب عدم بازدهي تجاري به مبلغ 220 ميليارد پوند در سال مي شود. شركت zipzone media يكي از شركت هاي قدرتمند در بازاريابي با بلوتوث، بيلبورد پلاسماي صوتي – تصويري با قابليت بلوتوث خود را عرضه كرد. سمينار مديريت استرس با نگرش مطبوعات: 200 بازارياب مطبوعاتي در سمينار مديريت استرس با نگرش مطبوعات حضور يافتند كه شركت پيام همشهري در سال جديد برگزار كرد. TMBA در چهارمين كنفرانس بين المللي سرآمدي و سيستمهاي مديريت كيفيت درخشيد.

 

گفتگو / چگونگي عبور ايران از بازاريابي دوران گذار

گفتگو : مريم چهاربالش  .................... ص 9
چکیده:
وقتي صحبت از دوران گذار مي كنيم بايد به سه عامل توجه كنيم: نظام مند كردن فعاليت هاي بازاريابي ايران قانونمند كردن امور توانمند كردن تمامي گروههاي ذينفع در بازاريابي ...

 
اجتناب از چهار خطر در مديريت ارتباط با مشتريان
مهندس محمدرضا حيدرپور دهكردي ................  ص 13
تعداد زيادي از مديران ارشد سازمانها به جاي تدوين راهبرد بازاريابي، از فن آوري سي آر ام ( CRM) استفاده مي كنند. آنها با اين كار خود عملاً به فروشندگان نرم افزار اجازه مي دهند تا رويكرد آنها را در مورد روابط با مشتريان به پيش برند.

 
ميزگرد / آسيب شناسي تبليغات ايران
تنظيم : فاطمه احسان  ................... ص 16
شهرزاد اسفرجاني ( موسس و مدير شركت تبليغاتي داروگ، مدرس طراحي بسته بندي و تبليغات بازرگاني ) مير احمد امير شاهي ( دكتري مديريت از دانشگاه كرتين استرالياي غربي، عضو هيأت علمي دانشگاه الزهرا (س))، پرويز درگي عضو هيأت علمي مقطع كارشناسي ارشد سازمان مديريت صنعتي، رئيس هيأت مديره و مدير عامل شركت توسعه مهندسي بازار گستران آتي )، رامين زماني ( فوق ليسانس رشته مهندسي از دانشگاه امير كبير، مدير بازاريابي شركت بدرالكتريك) ، علي عياري ( فوق ليسانس مديريت اجرايي، مدير بازاريابي شركت پاكسان)، و محمود محمديان ( دكتري مديريت بازاريابي، عضوهيات علمي دانشكده مديريت دانشگاه علامه طباطبايي ) شركت كنندگان در اين ميزگرد بودند.

 

تنظيم يك برنامه بازاريابي در هفت جمله
محمد سالاري ..................  ص 21
در اينجا يك روند ساده براي ايجاد برنامه بازاريابي فقط با هفت جمله از نظرتان مي گذرد : هدف بازاريابي شما چيست ؟ پاسخ شما بايد دقيق و ملموس باشد. مثلاً به دست آوردن X درصد از سهم بازار . بازار هدف شما كدام است؟ بايستي بازار را تقسيم بندي و بازار مورد نظر را تعيين كنيد.

 

اشتباهات كلاسيك بازاريابي
مترجم:سعيد ميرواحدي................... ص 22
با وجود زمان و انرژي زيادي كه صرف بهبود تصميم گيريهاي بازاريابي شده است، ممكن است تصور شود كه اشتباهات گذشته اي كه در اثر عدم وجود سيستم هاي بازاريابي انجام مي شد، ديگر تكرار نخواهد شد، ولي در واقع اشتباهات فراوان بزرگي وجود دارند كه با وجود فهم بازاريابي هنوز هم تكرار مي شوند. در اينجا به تعدادي از آنها اشاره مي شود.

دوره پرورش عالي متخصصين بازاريابي .................... ص 24

در دهه هاي اخير روند تغييرات آميزه بازاريابي به سمتي حركت مي كند كه صاحبنظران مختلف پا را از حوزه پي ها بيرون گذاشته و گاه وارد حوزه هاي ديگر نظير وي ( V) ها مي شوند

دگرديسي بازاريابي پي ( P ) محور با تاكيد بر صنعت گردشگري
دكتر محمود محمديان ، مجتبي محمديان  ........................ ص 26

 
روشهاي بودجه بندي فعاليتهاي تبليغاتي
امير بختايي ، شادي گلچين فر  ..................... ص 31
به منظور بودجه بندي تبليغات، روشهاي متعددي وجود دارد كه البته هر روش، مزايا و محدوديتهاي خاص خود را دارد. بدين رو هر شركت را بايد با توجه به شرايط خود و بازاري كه در آن واقع شده است، روش مناسب بودجه بندي را انتخاب و مبناي كار قرار دهد.

 

 وفاداري مشتريان در صنعت بانكداري
كيوان عبدلي  ................... ص 34
بانكها بايد با شناسايي دقيق ابعاد وفاداري مشتري، سيستمهايي را در جهت برقراري رضايت مشتريان و در نهايت ايجاد وفاداري هدايت و اجرا كنند. اين سيستمها عبارتند از .....

 

 گام اول در طراحي برنامه بازاريابي

حميدرضا كاوه ئي  ............ ص 37
در تدوين برنامه بازاريابي بايد ده گام اساسي برداشته شود و هر گام به مراحل كوچكتر و سامان يافته شكسته شده و قبل از حركت به مرحله بعد بايد تمام مراحل كوچكتر گام آغازين يا ماقبل تهيه، تدوين و مستند گردد. اين روش ده مرحله اي و منظم برنامه بازاريابي بر روي يك سنگ بناي چهاربخشي قرار دارد.

 

فرايند آموزش نيروي انساني فروش بر اساس استاندارد مديريت كيفيت آموزش ISO10015

دكتر عليرضا شريفي ................ ص 39
فرايند آموزش نيروي انساني فروش بر اساس استاندارد مديريت كيفيت آموزش 10015 ISO سرمايه گذاري آموزشي مستلزم داشتن نگرش و باور مديران به رشد و بالندگي خود، كاركنان و سازمان است. بنابراين آموزش نيروي انساني مبتني بر نيازسنجي آموزشي، برنامه ريزي آموزشي ، اجراي آموزش و ارزشيابي نتايج آموزشي است

 

سمينار برايان تريسي ، مولف قورباغه ات را قورت بده ، تهران
گزارش : احمد آخوندي ، محسن جاويدمؤيد  .................. ص 43
برايان تريسي روزهاي 4،3،2 خرداد ماه 1386 به تهران آمد.آنچه در پي خواهد آمد، نيم نگاهي است به اين سمينار در تهران. زندگي حرفه اي، دلايل شهرت تريسي در ايران، و غافلگيري تريسي، مجريان، و شركت كنندگان سمينار را در اين شماره مي خوانيد. اما ابزارها و تكنيكهايي را كه تريسي در سمينار از آن سخن گفت در شماره بعدي درج خواهد شد.

 

بازار كتاب................. ص 45

مباحث و موضوعات بازايابي قضاياي موردي واقعي ( Case study ) كانون ارزيابي و توسعه مديران مديران آينده از خوب به عالي

 

تازه ترين كتابهاي بازاريابي ، تبليغات و مديريت در فروشگاه اينترنتي ص 48