فیلمهای آموزش بازاریابی هاروارد

تحقیقات بازاریابی با رویکرد کاربردی

در گفت و گو با دکتر امین اسداللهی

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
چکیده مجله :

یادداشت
دهمين سال انتشار توسعه مهندسي بازار، نوروليدرشيپ، و نوروادورتايزينگ
(پرویز درگی .... صفحه 4)
مدیرمسئول مجله‌ی توسعه مهندسی بازار و مدیرعامل TMBA
دهمين سال انتشار "توسعه مهندسي بازار" را به فال نيك مي‌گيريم. انتشار بموقع، بدون وقفه، و پي‌درپي، كاغذ تمام گلاسه، تمام رنگي به همراه يك لوح فشرده (سي‌دي) آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد (به زبان انگليسي با زيرنويس فارسي) بخشي از ويژگيهاي ظاهري اين نشريه است.
در اين 10 سال پرافتخار، با پيشنهادها، انتقادها، و راهنماييهاي "استادان دانشگاه" و "استادان بازار" راهي را پيموده‌ايم كه ارزيابي كمّي و كيفي آن بر عهده‌ي اهالي بازاريابي ايران است.
مديران بويژه مديرعامل، و مديران بازاريابي و فروش كه مخاطبان اصلي اين نشريه هستند، پس از هر بار انتشار نشريه، درخواستهايي داشتند و دارند كه كوشيده‌ايم در قالب مجله پاسخگو باشيم.
ما به‌عنوان اصحاب رسانه، و خدمتگزار شما در اين نشريه و رسانه‌ي مكتوب، مي‌دانيم كه مطبوعات داراي ظرفيتها و محدوديتهايي است. به اين ظرفيتها و محدوديتها آگاه و واقفيم، و با درك محدوديتها، به سهم خود در "‌گسترش بازاريابي ايران" با اشتياق و علاقه پايبنديم...
 

سرمقاله
ارتباط تبلیغات و برندینگ با تغییرات فرهنگی
(پروفسور نیل ام. برنز .... صفحه 6)
مدير مركز تحقيقات و استاد مدرسه‌ي تبليغات و روابط عمومي آوستين ريچاردز در دانشگاه تگزاس در آوستين
تأثير ارزشهاي اجتماعي و فرهنگي بر تبليغات و شيوه‌هايي كه چنين اثراتي، درك برند يك شركت را تحت تأثير قرار مي‌دهند، هم صادقانه هستند و هم گاهي اوقات وسوسه‌انگيز و تلقين‌كننده. در ارتباطات كسب‌وكاري، ارزشها و سيستم اخلاقي و رفتاري فعلي جامعه اغلب در تبليغات آن دوره منعكس مي‌شود - برعكس، شيوه‌هايي كه از طريق آنها پيام‌ و محتواي تبليغات باعث ايجاد تغييرات و اصلاحاتي در جامعه و رفتار افراد مي‌شود، بخوبي توصيف شده‌اند...


اخبار بازاريابي
بازار خبر..................... صفحه 8

•    جریمه‌ی لوفتانزا به دلیل عدم توجه به افراد کم‌توان
•    بسته‌بندی جدید در ایی‌بی
•    آمازون: مشهورترین شرکت امریکایی
•    کوکاکولا بسته‌بندیهای خود را متحول می‌کند
•    تمسخر مدیر آدیداس از سوی دو تن از مدیران نایک
•    تغییرات ساختاری اساسی در شرکت ایکیا
•    رستورانهای قدرتمند دهه‌ی آینده کدامند؟
•    سفارش غذا با روبات در تاکوبل
•    آمازون به دنبال خرید یکی از فرودگاههای بزرگ آلمان
•    شرکتهای اماراتی بزرگترین اسپانسر پیراهن تیمهای اروپایی
•    همکاری هیوندای با سیکو در زمینه‌ی خودروهای آنلاین
•    مؤسس ایی‌بی به کمپین ضد دونالدترامپ پیوست
•    افزایش 368 درصدی درآمد سالانه‌ی مدیر اجرایی مک‌دونالد
•    آموزش برنامه‌ریزی شهری به کودکان با استفاده از لگو
•    کمک یک میلیون دلاری اوبر به جانبازان امریکایی
•    جعبه‌های پیتزای قرمز و آبی در پیتزا دومینو
•    بزرگترین فروشگاه تعاملی استارباکس در جهان
•    خروج تدریجی پپسی از صنعت نوشابه‌سازی
•    خطر جدّی برای کوکاکولا و پپسی
•    سرمایه‌گذاری ایسوس در رسانه‌های اجتماعی
•    توجه ویژه‌ی خطوط هواپیمایی اتحاد به مسافران سالمندش
•    سفارش پیتزا فقط با یک کلیک
•    مشتریان آمازون خواستار توقف فروش محصولات دونالدترامپ
•    رستوران سرپایی مک‌دونالد!
•    آشپزخانه‌ی تعاملی در ایکیا
•    "3:10" رکورد جدید پیتزا دومینو
•    کیوسک قهوه در مک‌دونالد

نورولیدرشیپ
در گفت‌وگو با ارژنگ قدیری:
نورولیدرشیپ و نوروکوچینگ؛ رهبری و مربیگری دوستدار مغز
(سیداحسان گلپرور...................صفحه 14)
چکیده: ارژنگ قدیری، دانشجوی دکتری، ایرانی ساکن کلن آلمان، کتابی برای مدیران دارد با عنوان نورولیدرشیپ (Neuroleadership) که از سوی انتشارات اسپرینگر چاپ و منتشر شده است.
نورولیدرشیپ به‌عنوان مطالعات بین‌رشته‌ای، پیوند بین مطالعات عصب‌شناسی و رهبری و مدیریت، دوستدار مغز است و به رهبران این فرصت را می‌دهد که برای توانمندی مدیران و کارکنان در محیط کار به مغز و سازوکارهای آن توجه بیشتری کنند. گفت‌وگوی کوتاه ما با ارژنگ قدیری فراتر از معرفی رشته‌های وابسته به نورولیدرشیپ نظیر نوروکوچینگ، شیوه‌های توانمندسازی مدیران و رهبران را بررسی می‌کند، همچنین از آینده‌ی نورولیدرشیپ می‌گوید که در شرکتهای مشاوره‌ی کسب‌وکاری از این نوع مطالعات بویژه ابزارهای آن بهره‌مند خواهند شد.

بازاریابی حسی
بوی خوش افزایش فروش
(زینال سلمان‌پور...................صفحه 16)
چکیده: شرکتهای بزرگ و پیشرو جهانی در پرتو مطالعات بازاریابی حسی دریافتند که بو بهتر و بیشتر از صدا و تصویر در ذهن می‌ماند.
این دستاورد بزرگ به این شرکتها آموخت که با انتشار بوهای متنوع می‌توانند فروش خود را به نحو چشمگیری افزایش دهند؛ نظیر آنچه مک‌دونالد با انتشار بوی خوش سیب‌زمینی بسیاری از رانندگان خودرو را به درون شعب مک‌دونالد انتقال می‌دهد! نایک با انتشار عطر گلها، مشتریان را به سمت کفشهای گرانقیمت هدایت می‌کند و مشتری حاضر است پولِ بیشتر بپردازد و...

مشتری‌مداری
روندهای جدید تجربه‌ی مشتری در سال جدید
(زهرا جورابلو...................صفحه 18)
چکیده: فزونی انتظارات مشتریان از برندها، شرکتها، و سازمانها هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود. شرکتهایی که نتوانند این انتظارات را فوری و مطابق سلیقه و نظر مشتریان برآورده کنند، به‌سرعت خود را حذف و برای تشریف‌فرمایی رقیبان آماده می‌سازند.
چه باید کرد تا همچنان در مدار کسب‌وکارها باقی بمانیم؟ پاسخ این پرسش این است:
1)    حداکثر بهره‌برداری از تکنولوژیهای روز را به عمل آورید.
2)    بر فراز امواج احساسات مشتریان پرواز کنید و به‌سرعت پاسخگوی انتظاراتشان باشید
این تکنولوژیها چیست؟ و چگونه آن را باید در فضای مشتریان و بر فراز امواج احساسات به‌کار انداخت؟ این راهکارها را در این اثر بخوانید.

بازاریابی
دپارتمان بازاریابی؛ نقشها و وظایف
(سرویس بین‌الملل...................صفحه 22)
چکیده: "دپارتمان بازاریابی" چه نقشها و وظایفی دارد؟ پاسخ این پرسش با این عبارت تکمیل می‌شود که حضور و وجود دپارتمان بازاریابی قوی، برای شرکتها برکاتی دارد از جمله آنکه مدیران به جای روزمرگی‌های ناگزیر شرکت، به هدفهای میان‌مدت و بلندمدت نیز توجه می‌کنند.
از دیگر سو، دپارتمان قدرتمند بازاریابی با ایجاد جذابیتهای بیشتر، می‌تواند نیروهای ارزشمند و کارآمد را با درآمدهای بالاتر به مجموعه ملحق سازد.
از دیگر سو، دپارتمان بازاریابی ضعیف با موانعی که برای خودش می‌آفریند، در نهایت، آسیبهای جدّی برای اشخاص و سازمان پدید می‌آورد که در این اثر اشاره شده است.

تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی با رویکرد کاربردی در گفت‌وگو با دکتر امین اسداللهی
(احمد آخوندی ـ محسن جاویدمؤید...................صفحه 24)
چکیده: "تحقیقات بازاریابی با رویکرد کاربردی"، عنوان کتابی است از پینگالی ونوگپال (Pingali Venogpal) با ترجمه‌ی دکتر امین اسداللهی، و گلناز عابدینی تفلیسی.
این کتاب ـ تحقیقات بازاریابی با رویکرد کاربردی ـ در روزهای آغازین سال 1395 از سوی انتشارات بازاریابی در 327 صفحه با قیمت 25 هزار تومان چاپ و روانه‌ی بازار شد.
ویژگیهای برجسته‌ی این کتاب نظیر تدوین هوشمندانه، و ترجمه‌ی سلیس آن بویژه رویکرد کاربردی آن، که از رویکرد تئوریک فاصله گرفته، سبب شد تا با دکتر امین اسداللهی گفت‌گویی داشته باشیم.
دکتر امین اسداللهی، مدرس و مدیر تحقیقات بازاریابی، در این گفت‌وگو، از ساختار کتاب گفت که متکی بر سه فاز 1) تشخیص، 2) تجویز، و 3) درمان است. وی تصریح کرد که بسیاری از شرکتها در ایران فاز 1، و فاز 2 را بخوبی پیش می‌برند، ولی از فاز 3 یعنی درمان می‌گریزند؛ این در حالی است که هزینه‌های آن را پرداخته‌اند، اما از سود سرشار آن چشم‌پوشی می‌کنند.
به گفته‌ی دکتر اسداللهی، جای این کتاب در ایران خالی بود و می‌توان آن را کتابی خودآموز نامید؛ چرا که از آغاز با مثالهای فراوان، پرسشنامه‌ها، معرفی نرم‌افزارها، به شیوه‌ای بدیع راهنمای مؤثری است هم برای تازه‌واردان، و هم حرفه‌ای‌ها.
شایسته‌ی عنوان است که پیش از دکتر اسداللهی، کتاب دیگری را با عنوان برنامه‌ریزی برند اثر کوین لین کلر در انتشارات بازاریابی ترجمه کردند که در سال 1394 چاپ و منتشر شد.

تبلیغات
پیشگویی‌های بزرگان تبلیغات جهان: روندهای تبلیغات در سال 2016
(مرکز مطالعات بازاریابی ایران...................صفحه 28)
چکیده: 5 شخصیت برجسته از بزرگان تبلیغات جهان به یک پرسش پاسخ داده‌اند؛ روندهای تبلیغات در سال 2016 چیست؟
پاسخ مشترک آنها، "محتوا" و روایتگری است. تام برناردین، مدیر اجرایی و رئیس لئوبرنت نگاه تیزبینی دارد آنجا که با صراحت می‌گوید: "توجه مردم، ملک طلق ما دست‌اندرکاران تبلیغات نیست" و برای به‌دست آوردن این توجه مردم، راهکارهایی بیان می‌کند.

تبلیغات
گفت‌وگو با مایکل شارپ؛ بنیانگذار آژانس تبلیغات استانداردتایم
آژانسهای تبلیغاتی کوچک چگونه می‌توانند تبلیغات برندهای بزرگ را انجام دهند؟
(منیره محسنی‌فر...................صفحه 30)
چکیده: چگونه می‌توان با داشتن آژانس تبلیغاتی کوچک، پروژه‌ی تبلیغات برندهای بزرگ را بر عهده گرفت؟
مایکل شارپ، بنیانگذار آژانس تبلیغاتی استانداردتایم (Standard Time) به این پرسش پاسخ داده و راه و روش موفقیت و برتری‌اش را در بین آژانسهای تبلیغاتی بزرگ تشریح کرده است.

گزارش سمینار
توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های معلم بازاریابی برای سال 1395
(مهدیه خوشبخت...................صفحه 32)
چکیده: "توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های معلم بازاریابی برای سال 1395"، عنوان سخنرانی پرویز درگی، معلم بازاریابی ایران بود که در آخرین روزهای اسفندماه سال گذشته، با حضور جمعی از صاحبان مشاغل و صنایع، و مدیران و کارشناسان سازمانها و شرکتها در قالب سمیناری نیم‌روزه برگزار شد.
شایان ذکر است لوح فشرده‌ی این سمینار، هدیه‌ی ویژه‌ی این شماره از مجله‌ی توسعه مهندسی بازار برای مشترکان مجله است. سایر علاقه‌مندان برای تهیه‌ی این لوح فشرده می‌توانند آن را به قیمت 20 هزار تومان از طریق فروشگاه انتشارات بازاریابی تهیه کنند. تلفن: 71 و 66408251 (021).   فروشگاه آنلاین: www.MarketingShop.ir
در ادامه مروری مختصر و فهرست‌وار بر مهمترین موارد مطرح‌شده در سمینار خواهیم داشت.


تبلیغات خلاق
تبلیغات خلاق و نوآور
(محمداسماعیل شکوریان ...................صفحه 34)
چکیده: چگونه می‌توان تبلیغات خلاق آفرید؟ برخی صاحبنظران بر این باورند که در ابتدا بهتر است الگوهای پیشین را با دقت بنگرید و با الهام از آن، برای تبلیغات خود کار کنید.
در اینجا از تصاویری لذت می‌برید که تبلیغات خلاق برای آدامس بادکنکی، کاکائو، نمک دریایی تا پیتزا، و وسایل آشپزخانه را نشان می‌دهد. این تصاویر، بیننده را شگفت‌زده می‌کند و به احتمال کلید فروش را در مغز خریدار به‌کار می‌اندازد.

نوروادورتایزینگ
ردیابی حرکات چشم در تبلیغات تلویزیونی
(حمید کلامی ...................صفحه 36)
چکیده: فناوری ردیابی حرکات چشم کاربردهای فراوانی دارد از جمله برای شناسایی میزان توجه و اثربخشی تبلیغات تلویزیونی می‌توان از آن استفاده کرد.
شایسته‌ی یادآوری است که این فناوری، فراتر از توجه، میزان مشارکت شخص را نیز می‌سنجد؛ چرا که بررسی رفلکسهای مردمک چشم، اطلاعات ارزشمندی درباره‌ی فعالیتهای درونی مغز می‌دهد.

تبلیغات
چگونه آژانسهای تبلیغاتی را اداره کنیم؟
(رامین یوسف‌پور ...................صفحه 38)
چکیده: دروگا5، یک آژانس تبلیغاتی بین‌المللی است که در سال 2006 به‌وسیله‌ی دیوید دروگا تأسیس شد.
دروگا5، نه بار به‌عنوان "آژانس تبلیغاتی برتر سال" در محله‌ی ادایج (Advertising Age) معرفی شده است. همچنین در سال 2013، عنوان نوآورترین آژانس تبلیغاتی جهان را از آن خود کرده است. دروگا5، جزو یکی از پنجاه کسب‌وکار برتر نیویورک است که پیشرفت خوب و چشمگیری را در طی سالهای فعالیتش داشته است.
سه تن از برجسته‌ترین مدیران دروگا5، طی مصاحبه‌ای دیدگاههای خود را برای آژانس‌داری، و دلایل موفقیت این آژانس را تشریح کرده‌اند.

بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی؛ بودجه‌هایی کوچک، با آرزوهایی بزرگ
(بهزاد اصغریان...................صفحه 42)
چکیده: بازاریابی چریکی یا پارتیزانی شیوه‌ای از بازاریابی است برای برندهای کوچک یا شرکتهایی که بودجه‌هایی کم دارند، اما می‌خواهند در بازار، سهم بازار خوبی داشته باشند.
اثر حاضر درباره‌ی این نوع از بازاریابی، هم به اصول و روح بازاریابی چریکی یا پارتیزانی اشاره می‌کند، و هم تکنیکها و تاکتیکهایی را برمی‌شمرد که در بازاریابی پارتیزانی از آن استفاده می‌کنند.

خرده‌فروشی
توسعه‌ی استراتژیک خرده‌فروشی
(احمد محسنی...................صفحه 44)
چکیده: خرده‌فروشی در ایران رو به گسترش است با این ویژگی که برخی شبیه هایپراستار با اقبال بیشتری روبه‌رو شدند، و برخی فروشگاههای زنجیره‌ای با گسترش خود و افزونی کالاها خود را محبوس کرده‌اند و با شتاب فراوان، مشتریان خود را از دست می‌دهند.
برای رهایی از این تنگنا یا کامیابی اقبال مشتریان کافی است توسعه‌ی استراتژی مشخص شود. توسعه‌ی استراتژیک خرده‌فروشی در این اثر در قالب یک جدول ساده، اما کاربردی تشریح شده است.


قیمت‌گذاری
تشخیص و اجرای تکنیکهای قیمت‌گذاری
(مرکز مطالعات بازاریابی ایران...................صفحه 46)
چکیده: "قیمت‌گذاری" فراتر از محاسبات پیچیده‌ی "قیمت تمام‌شده" خدمات و کالا است.
اوج ظرافت شرکتهای برتر در تشخیص و اجرای تکنیکهای قیمت‌گذاری است. گاه "کاهش قیمتها" از سوی مشتریان غیرمنصفانه تلقی شده و به دلیل آزردگی خاطر، محصول یا کالا طرد می‌شود. اما در مواردی حتی "افزایش قیمت" رغبت خریدار را افزون کرده است. این همه در شناسایی دقیق و اجرای صحیح قیمت‌گذاری است که در این اثر می‌خوانید.

مدیریت
کار کردن بعد از تعطیلات؛ سخت‌ترین کار دنیا
(فاطمه شیرازی...................صفحه 48)
چکیده: خستگی پس از تعطیلات طولانی، گاه برای برخی مدیران و کارکنان نگران‌کننده است.
متخصصان پیشنهادها و توصیه‌هایی دارند که چگونه پس از یک دوره‌ی طولانی، مدیران می‌توانند خود را با کار مأنوس کنند و به مرور بهره‌وری خود را افزایش دهند.
این پیشنهادها و توصیه‌ها در 17 بند آمده است که با اجرای آن می‌توان بتدریج کارآیی را در روزهای آغازین افزایش داد و با پیگیری این روند، دوباره مدیران خود را به اوج کارآیی برسانند.


پرسشنامه
آیا برای توانمندسازی محیط کاری آمادگی دارید؟
(علی خادم...................صفحه 50)
چکیده: پرسشنامه‌ی 13 سؤالی "آمادگی برای توانمندسازی محیط کار" را می‌توانید در کمتر از 15 دقیقه تکمیل کنید.
ویژگی این پرسشنامه‌ی کوتاه، در شیوه‌ی امتیازدهی و نمره‌گذاری آن است. پس از آن می‌توانید تحلیل امتیازها را ببینید.
مدیران کافی است به مدت 10 تا 15 دقیقه با حوصله و شیکبایی این پرسشنامه را خوانده و پاسخ دهند. پس از نمره‌گذاری و تحلیل، شما درمی‌یابید که باید نگرهایتان را تغییر دهید و آماده‌ی اقدام شوید تا محیط کاری مطلوب و دلنشین پدید آورید؛ محیطی که هم شما را به شعف و شادمانی برساند، و هم واجد بهره‌وری عالی باشد.

بسته‌بندی
گفت‌وگو با دیوید ریگیل، مدیر بخش محصولات مراقبت از پوست و موی گروه کوآدپک
بسته‌بندی محصولات آرایشی بهداشتی
(بهاره راد...................صفحه 54)
چکیده: بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی بشدت مورد توجه شرکتهای برتر جهانی قرار گرفته است؛ چرا که مصرف‌کننده قبل از اطلاع از مواد داخل تیوپ‌ها و محتویات ظرفها، مجذوب بسته‌بندی آن می‌شود.
بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی افزون بر القای زیبایی، بیش و پیش از همه نوید شادابی و سلامتی را قرار است به مصرف‌کننده انتقال دهند.
برای اطلاع بیشتر از کوشش شرکتهای جهانی آرایشی و بهداشتی به سراغ دیوید ریگیل (David Reguill) رفتیم که در شرکت کودآپک (Quad pack)، مدیر بخش محصولات مراقبت از پوست و موی این گروه است.
دیوید ریگیل در این گفت‌وگو به کاربرد سرامیک در بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی پرداخت که می‌تواند نوآوری ویژه در این صنعت پردرآمد به حساب آید.

بسته‌بندی
بسته‌ای پر از خلاقیت
(عزیزاله مجیدی...................صفحه 56)
چکیده: "بسته‌بندی" تبلیغات فوری یا تبلیغات لحظه‌ای است که قرار است در کسری از ثانیه، مغز بیننده را آنچنان درگیر سازد که مشتری دست به جیب و کیف شود یا آن بسته را در سبد کالاها قرار دهد و تا رسیدن به صندوق پرداخت پول، همواره آن را ببیند و ورانداز کند.
برای مثال یک شرکت تولیدکننده‌ی عسل، بسته‌بندی خود را شبیه کندوی عسل طراحی کرده و از طریق تصاویر زنبورهای آن بسته‌بندی، این احساس برایتان ایجاد می‌شود که عسل تازه از کندو برمی‌دارید، و یا تی‌شرتهایی که بسته‌بندی آن شبیه مواد غذایی است و شما فکر می‌کنید وارد سوپرمارکت شده‌اید، یا بسته‌های پاستا، کلوچه و بیسکوئیت، آدامس که هر یک با بسته‌بندیهای متفاوت شما را برای خریدن ترغیب می‌کنند.

مذاکره (موردکاوی)
مذاکره با فرانسوی‌ها
(ابراهیم زارع‌پور...................صفحه 58)
چکیده: نخستین پرواز ایرفرانس به ایران بعد از سالها، یکشنبه 28 فروردین‌ماه 1395 در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران به زمین نشست.
ایرفرانس در سال 2008، پروازهای خود را به تهران متوقف کرد و اکنون پس از 8 سال، مدیرعامل شرکت ایرفرانس و مدیرعامل شرکت بوئینگ با سفر به ایران برای پروازهای مجدد فرانسه ـ ایران آمادگی خود را اعلام کردند.
فراتر از این ارتباط در سطح خطوط حمل‌ونقلی که در عمل مناسبات فراوان تجاری و سیاسی را عهده‌دار است، باب مذاکرات در سطح وسیعی به احتمال گسترده‌تر خواهد شد. با این گسترش بهتر است بازرگانان ایرانی برای ملاقات با همتاهای خارجی خود آمادگی بیشتری در روابط و مناسبات بویژه مذاکرات تجاری داشته باشند. در این اثر به آداب تشریفات مذاکره با فرانسوی‌ها پرداخته شده است.

تکنیکهای فروش/
نقش روایتگری در موفقیت شرکتها
(سعید خیرآبادی...................صفحه 60)
چکیده: "روایتگری" کلید طلایی شرکتهای پیشرو جهانی است. شرکتهای پیشرو و جهانی بویژه در سالهای اخیر کوششی وافر دارند تا از روایتگری در بالاترین سطح از فعالیتها بهره‌مند شوند. به باور آنها، مشتری از "منطق" گریزان است، تمایلی ندارد تا "استدلالها" را بشنود و درباره‌ی آن تصمیم بگیرد، آنچه نیاز مشتری است، "علاقه" و "سرگرمی" است و از این رو به منطق و استدلال روی خوش نشان نمی‌دهد، گو آنکه "ضد منطق" و "ضد استدلال" نیست، اما اینها را در زندگی کنونی، ملال‌آور می‌داند.
"روایتگری" طرح نویی است که آزمون خود را در شرکتهای جهانی با موفقیت گذرانده است و از این رو با درآمدهای سرشاری که نصیب شرکتها کرده، تمایل آنها را برای به‌کارگیری هرچه بیشتر آن برانگیخته است.
با وجود این، بسیاری از شرکتها نمی‌دانند چگونه باید "روایتگری" را به‌کار گرفت تا مشتری را مجذوب کرد که کالا یا محصول را خریداری کند. دیوید گوبر، مدیر اجرایی شرکت مندلی اینترتیمنت از مجموعه شرکتهای سونی، "روایتگری" را گام به گام برای شرکتها تبیین و توضیح می‌دهد. برای اطلاع از دانایی و تجربه‌های دیوید گوبر، همین مقاله‌ی پیش رو را بخوانید. برای آنکه درباره‌ی روایتگری بیشتر بدانید، بهتر است فیلم "نقش روایتگری در موفقیت شرکتها" را با دقت ببینید که گوبر همه را توضیح داده است.
این فیلم به زبان انگلیسی است و از سوی TMBA با زیرنویس فارسی ترجمه و تکثیر شده و به صورت لوح فشرده (سی‌دی) قابل خریداری است.
تلفن فروشگاه انتشارات بازاریابی: 71 و 66408251 (021)؛ فروشگاه آنلاین: www.Marketingshop.ir

کتابفروشی بازاریابی
تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش
................................................صفحه 62

•    هنر تأثیرگذاری و فروش
•    قطب‌نمای مدیران فروش با نگرش بازار ایران
•    بازاریابی اثربخش
•    بازاریابی دارویی
•    مصرف‌کننده و بازار مصرف‌کننده و استراتژی
•    تفاوت
•    مهارت‌ها و قوانین کسب‌وکار
•    تبلیغات بیمه
•    از کارزارهای انتخاباتی تا رفتار انتخاباتی
•    معجزه‌ای در بازاریابی و فروش
•    روش تحقیق در مدیریت تبلیغات و برند (با رویکرد تحقیق کمّی و کیفی)
•    برند خودت باش (برند فردی بسازید که جذاب و کارآمد باشد)
•    در جستجوی تغییر استراتژیک
•    مهندسی مجدد فرایندهای کسب‌وکار


فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار» ................................................صفحه 66
    
•  
 عنوان و موضوع فیلم آموزشی این شماره: نقش روایتگری در موفقیت شرکتها
پیتر گوبر؛ مدیر اجرایی و رئیس سابق سونی پیکچرز