-
درس هایی برای استارت آپ هاتوصیه های میلیون دلاری 50 کارافرین برتر جهانی
نمایش فیلم -
نوآوری ویرانگرمصاحبه با کلیتون کریستنسن استاد دانشکده کسب و کار هاروارد
نمایش فیلم -
استارت آپ ها نواوران ویرانگرمصاحبه با اسکات آنتونی نویسنده کتاب راهنمای نواوران به سوی رشد
نمایش فیلم -
تازه ترین رویکرد در مدیریت منابع انسانیمصاحبه با دیوید اسمیت
نمایش فیلم -
مذاکره،ابزار موفقیت در زمان آشوب کسب و کارهامصاحبه با مایکل ویلر
نمایش فیلم -
موانع پیشرفت رهبران کسب و کارمصاحبه با آن موریس (مدیر مؤسسه رهبری کانسایر)
نمایش فیلم -
توانمندسازی مدیران اجراییمصاحبه با ملبا دانکن؛ نویسنده و مدیرگروه مشاورهی دانکن
نمایش فیلم -
شکست و نوآوری در گوگلمصاحبه با تام دونپور
نمایش فیلم -
پیروزی در بازارهای نوظهورمصاحبه با:کریشنا پالپو
نمایش فیلم -
ذهن نو آورمصاحبه با:جف دایر
نمایش فیلم
گفتوگو با کیت یارو؛ روانشناس مصرفکننده
موضوع: مصرفکنندهی مدرن چرا و چگونه خرید میکند؟
گفتوگو با مدیران ارشد آژانس تبلیغاتی لئوبرنت
گفتوگو با ری هاموند؛ آیندهپژوه جهانی
یادداشت
روانشناسی مصرفکننده، نورومارکتینگ، آیندهپژوهی، تبلیغات و برنسازی
(پرویز درگی .... صفحه 4)
"توسعه مهندسي بازار" بهعنوان يك نشريهي كاربردي حوزهي بازاريابي براي مديران، چه وظايف و مسئوليتهايي دارد؟
اين پرسش من و همكارانم در هر شماره از مجله است كه اگر بتوانيم به آن پاسخي دقيق بدهيم، قطعاً در تهيه و تدوين مقالات، رنگوبوي گفتوگوها و مصاحبهها، گزينش اخبار و چينش مطالب تأثير بسزايي خواهد گذاشت.
بنا به قالب و فرم ژورناليستي، دريافتهايم كه تعدد و تنوع مطالب با رويكرد چندرشتهاي ضروري است و ميتواند مطلوب طيف بيشتري از مديران بازاريابي باشد. با اين نگاه، توسعه مهندسيبازار در اين شماره حاوي مطالب متنوعي است از نوروماركتينگ تا برند، از رديابي حركات چشم و تفسير آن تا تبليغات، از روابطعمومي و فروش گرفته تا بستهبندي، و... در مجموع، 5 گفتوگو با بزرگان آيندهپژوهي، و بازاريابي و تبليغات جهان را در اين شمارهي مجله (سال نهم، شمارهي 45، مهر و آبان 1394) ميخوانيد...
سرمقاله
یک جهان همهجانبه و بهتر
(پروفسور ساک آنک ویزیت .... صفحه 5)
هر سكه دو رو دارد؛ پس هر انساني هم كه در اين جهان زندگي ميكند، بايد بيش از يك بعد فكري داشته باشد. متأسفانه و تقريباً هميشه، اكثريت قريب به اتفاق مردم تنها يك ديدگاه دارند و آن هم ديدگاه مليگرايي است.
اگر نگاهي جهاني داشته باشيم، جهاني بهتر در انتظارمان خواهد بود؛ يك دنياي بهتر اقتصادي، سياسي، و اجتماعي.
از لحاظ اقتصادي و تجاري، شكاف بين كسبوكار داخلي (ملي) و كسبوكار بينالمللي غيرطبيعي است. امريكاييها بهطور خاص بيشتر از سايرين، بين ابعاد داخلي و بينالمللي تمايز ايجاد ميكنند...
اخبار بازاريابي
بازار خبر..................... صفحه 6
• تویوتای مورد علاقهی تروریستها
• ایکیا: بزرگترین ارائهدهندهی غذای دریایی
• راهاندازی دو برند گروه هتلهای آکور در ایران
• سامسونگ قبض موبایل شما را پرداخت میکند
• کارمند مکدونالد به فرد معلول کمک میکند تا غذایش را بخورد
• طرح سلامت کارکنان تارگت
• کمک یک برند نوشیدنی به آتشنشانان و امدادگران
• تیکیمکس، شادترین فروشگاه بریتانیا شناخته شد
• راهاندازی شبکهی تلویزیونی داو
• الگوبرداری از تغذیه با شیر مادر در طراحی نی نوشیدنیهای مکدونالد
• حذف قند و نمک و خوراکیهای مضر از قفسههای موریسون
• عرضهی اولین همبرگر صددرصد ارگانیک مکدونالد در آلمان
• مدیرعامل سابق پورشه، مدیرعامل جدید فولکس واگن شد
• استارباکس به کارکنانش وام مسکن میدهد
• کمپین آب آشامیدنی سالم شرکت پیاندجی
• تسکو دیر به مدرسه رسید!
• دومینوز پیتزا به مشتریانش پاداش میدهد
• ابزارها و فضاهای جدید تبلیغاتی در فیسبوک
• انتخاب برند سال 2015
• همکاری نستله با پژوهشهای تشخیص بیماری آلزایمر
• تولید اسباببازیهایی برای تعامل بیشتر با کودکان
• فروش 9 خط تولید کوکاکولا در امریکا
• نیوآ از بازار سفر در اروپا کنار میرود
• کمک کوکاکولا به تحقیقات حوزهی سلامت
• آدیداس محصولات دورنریختنی تولید میکند
• تارگت و فراخوان قمقمهی آب
• دیزنی با عوامل رزرو رستورانهای خود برخورد میکند
روانشناسی مصرفکننده
گفتوگو با کیت یارو؛ روانشناس مصرفکننده
مصرفکنندهی مدرن چرا و چگونه خرید میکند؟
(سرویس بینالملل...................صفحه 12)
چکیده: کیت یارو (Kit yarrow) استاد ممتاز، سخنران، نویسنده، و متخصص روانشناسی مصرفکننده (Consumer Psychologist)، دیدگاههای کاربردی برای صاحبان کسبوکارها دارد.
گفتوگو با کیت یارو ـ که در همین شماره میخوانید ـ بخشی از دیدگاههای او را معرفی میکند، بویژه آنکه بهجای حاشیهپردازی، ویژگیهای مصرفکنندهی مدرن یا نسل هزاره را برمیشمارد. صراحت بیان کیت یارو به همراه مشخص کردن شاخصهها و ویژگیهای مصرفکنندهی امروزین سبب شده تا بسیاری از شرکتهای جهانی بهعنوان مشاور از دانش وی بهرهمند شوند، سایر شرکتها نیز با مطالعهی آثارش، فرصتهای بازاریابی و فروش خود را افزایش دهند.
دو کتاب ارزشمند کیت یارو با نام ژن خریدار (Gen Buy)، و رمزگشایی از مغز مصرفکنندهی مدرن (Decoding The New Consumer Mind) متکی بر مطالعات مغز و واکنش آن به محرکهایی نظیر کالا و محصولات است؛ دانشی که کیت یارو با عنوان نوروسایکولوژی از آن یاد میکند. بر پایهی همین دانش است که کیت یارو میگوید: "وقتی در فروشگاهی کفش مورد علاقهمان را پیدا میکنیم، کمی دوپامین در مغز ما منتشر میشود که باعث میشود احساس خوبی نسبت به آن کفش داشته باشیم."
نورومارکتینگ/
نورومارکتینگ و مراحل آن در عمل
(پروین افشار، متین رشیدی آستانه، طیبه افشار...................صفحه 16)
چکیده: نورومارکتینگ (Neuromarketing) با بررسی امواج مغزی، عملاً بازاریابی مدرن را توسعه و گسترش داده است.
پیش از این، بازاریابها متکی بر تخیلورزیهای جسورانه و تجربه و مشاهدات گوناگون میدانستند که بهکارگیری رنگهای اصلی نظیر قرمز در بستهبندی، مشتری بیشتری را ترغیب میکند که این محصول را از قفسه بردارند و در نهایت، رفتار خرید صورت خواهد گرفت. اکنون به جای این نگاه کلیشهای، بررسی امواج مغزی نشان میدهد که "رنگ قرمز" نیز برای شخصیتهای گوناگون و منشهای متفاوت پیام واحدی را برای مغز افراد مخابره نخواهد کرد. از این رو برای محصول خاص باید امواج مغزی بررسی شود؛ چرا که به احتمال برای برخی افراد، رغبتبرانگیز نخواهد بود، تا جایی که از قفسهی کالای مورد نظر میگریزند.
به همین ترتیب، صدای خاصی که در تبلیغات رادیو ـ تلویزیونی، بهمنظور باز کردن حساب سپردهگذاری بانک شنیده میشود، برای برخی اعتمادبهنفس و اطمینان به آینده را نوید میدهد، اما برخی شخصیتها با توجه به منش آنها، این نوع صداها را نوعی فریبکاری ارزیابی میکنند.
چرا؟ پاسخ چنین پرسشهایی را میتوان با بهکارگیری ابزارهای "نورومارکتینگ" با بررسی امواج مغزی به دور از تحلیلهای سوگیرانه و تخیلورزیهای جسورانه به دست آورد. این اثر نیز در پی توصیف و تشریح قابلیتهای نورومارکتینگ در دنیای کنونی است.
نورومارکتینگ
اصول تفسیر دادههای آیترکینگ (حرکات چشم) در بازاریابی و فروش
(سیداحسان گلپرور...................صفحه 20)
چکیده: تفسیر حرکات چشم (Eye Tracking) اطلاعات وسیعی را در اختیار صاحبان کسبوکار قرار میدهد. فروشگاههای خردهفروشی علاقهمندند بدانند مشتریان کدام زاویه و قفسهی فروشگاه را بیشتر میبینند، مدیران سایتها علاقهمندند بدانند مراجعهکنندگان به سایت، به کدام گوشه از صفحهی سایت بیشتر نگاه میکنند، و...
با این نگرش، عملاً ثبت و ضبط دقیق حرکات چشم و متعاقب آن تفسیر این دادهها و اطلاعات، سود فراوانی برای کارگزاران تبلیغات و بازاریابی دارد.
اثر حاضر سه اصل اساسی برای استفاده از اطلاعات حرکات چشم (Eye Tracking) و تحلیل و تفسیر آنها را مطرح کرده است.
تبلیغات
گفتوگو با مدیران ارشد آژانس تبلیغاتی لئوبرنت
(محسن احمدی...................صفحه 22)
چکیده: آژانس تبلیغاتی لئوبرنت در زمرهی برترینهای صنعت تبلیغات جهان است. سه گفتوگو با مدیران ارشد تبلیغاتی لئوبرنت را میخوانید که آموزههای جالبی دارند برای کارگزاران تبلیغات.
در این گفتوگوها، مدیران ارشد آژانس تبلیغاتی لئوبرنت، هم از رفتار حرفهای میگویند، و هم از زندگی روزمرهی خود. به همین دلیل این گفتوگوها بازتاب کوشش مدیران ارشد آژانس تبلیغاتی لئوبرنت است که در کنار زندگی، همچنان هوشمندانه و خلاق به بالندگی صنعت تبلیغات، و سودآوری صاحبان کسبوکارها میپردازند.
مدیران ارشد آژانس تبلیغاتی لئوبرنت که در این گفتگوها از خود، گرایش به حضور در صنعت تبلیغات، فعالیت حرفهای، برقراری تعادل کار با زندگی سخن میگویند. این مدیران عبارتند از:
1) تام برناردن، رئیس جهانی لئوبرنت
2) آلیسون مک کانل، مدیر بازاریابی جهانی لئوبرنت
3) جارک زیبینسکی، مدیرعامل لئوبرنت در آسیا و اقیانوسیه
تبلیغات
"اصل آناکارنینا" در کمپینهای ارتباطات یکپارچهی بازاریابی
(دکتر فرزاد مقدم...................صفحه 26)
چکیده: "اصل آناکارنینا" از جمله اصول اولیهی تبلیغات است. آگاهی از این اصل، در جلوگیری از شکست کمپینهای تبلیغاتی نقشی بسزا دارد. با وجود این، در ایران از این اصل یعنی "اصل آناکارنینا" کمتر صحبت به میان میآید.
اثر حاضر با تشریح این اصل و کاربرد آن، کمک مؤثری است برای کارگزاران تبلیغات که میکوشند کمپینهای تبلیغاتی موفقیتآمیز اجرا کنند.
روابطعمومی
روابطعمومی؛ نخستین گام در مسیر آوازهجویی
(خلیل جعفرپیشه...................صفحه 28)
چکیده: روابطعمومی با همهی ظرفیتها و قابلیتهای فراوان، در ایران مورد کمتوجهی قرار گرفته است.
سالها پیش، نقش افسانهای تبلیغات سبب شد تا مدیران تجاری اهتمام خود را برای تبلیغات داشته باشند و برای اختصاص دادن هزینهها به تبلیغات، آماده و مهیا باشند. این در حالی است که تبلیغات با همهی توانمندی و قابلیتهای خود، دارای ظرفیتی است که نمیتوان از آن فعالیتهای "روابطعمومی" را انتظار داشت.
پس از انتشار کتاب "سقوط تبلیغات، ظهور روابطعمومی" اثر آلریس و لورا ریس، عملاً "روابطعمومی" در مدار توجه قرار گرفت. با این نگرش که همچنان تبلیغات باید به وظایف خود عمل کند؛ گو آنکه اشباع تبلیغات و حضور رسانههای متنوع و متعدد، قدرت افسانهای تبلیغات را به زیر سؤال برده بود و لازم بود کاستیهای فراوان تبلیغات با دیگر ابزارها جبران شود.
روابطعمومی همچنان قرار نبوده و نیست که جایگزین "تبلیغات" شود بلکه، قرار است به وظایف اصلی خویش بپردازد. این وظایف چیست؟ ابزارها و امکانات روابطعمومی چیست؟ و بسیاری پرسشهای دیگر را در این اثر جستجو کنید.
اثر حاضر افزون بر پاسخگویی به این پرسشها، از "چرخهی ارتباطات" یاد میکند که برای توسعهی راهبردهای روابطعمومی به آن نیازمندیم.
آموزش بازاریابی
بازاریابی به روش جیمزباند
(زهرا جورابلو...................صفحه 32)
چکیده: جیمزباند شخصیت داستانی مجموعه فیلمهای یان فلمینگ، نویسندهی انگلیسی است که در سال 1953 خلق شد و در 12 رمان و دو داستان کوتاه حضور دارد. جیمزباند در این داستانها مأمور مخفی سازمانهای اطلاعاتی بریتانیا است و شمارهی ویژهی سازمان او "007" است.
پس از مرگ فلمینگ در سال 1964، هفت نویسندهی دیگر داستانهای جیمزباند را ادامه دادند.
این شخصیت کمکم به سینما و تلویزیون و بازیهای ویدئویی نیز راه یافت. اولین فیلمی که از روی این شخصیت ساخته شد، فیلم "دکتر نو" در سال 1962 است. تاکنون از روی شخصیت جیمزباند، 25 فیلم ساخته شده است.
اسکایفال با بازی دنیل کریگ در نقش جیمزباند، آخرین فیلم از سری فیلمهای جیمزباند است. اسکایفال مثال خوبی از مارکتینگ است. چگونه مخاطبین یک فیلم با داستانهای مختلف را چندین بار میبینند و هنوز هم آن را دوست دارند؟ پرسشی که این اثر به دنبال پاسخگویی به آن است.
تبلیغات خلاق
تبلیغاتی به وسعت ذهن نوآور
(فاطمه محسنیفر...................صفحه 34)
چکیده: "ایدههای خلاق تبلیغاتی" بهترین راهنما برای کارگزاران تبلیغات و صاحبان کسبوکارهاست. در اینجا با تعدادی از خلاقیتهای تبلیغات روبهرو میشوید که برای یخچال، سس کچاپ، خوشبوکنندهی دهان، غذای دریایی و... بهکار رفته است.
آیندهپژوهی
گفتوگو با ری هاموند؛ آیندهپژوه جهانی
(عباس حسنی ...................صفحه 36)
چکیده: گفتوگوی اختصاصی با ری هاموند، آیندهشناس یا آیندهپژوه جهانی را میخوانید که از اعضای بنیاد جهانی نوآوری است.
ری هاموند در این گفتوگوی کوتاه از فعالیتهای علمی خود در حوزهی آیندهپژوهی گفت که البته حاوی بینشهای فراوانی است برای خردورزان بویژه صاحبان کسبوکارها که ناگزیرند در تلاطم رویدادها سکان کسبوکار خود را با دانایی، شکیبایی و بصیرت پیش ببرند.
ری هاموند شخصیت علمی جالبی دارد. آنجا که دامنهی دانش و مطالعات علمی به او اجازه میدهد برای فعالیتهای آیندهپژوهی میکوشد، اما آنجا که سیطرهی علم و روندهای علمی مانع تخیلورزیهای جسورانهی او میشود، به سراغ "رمان" و "داستان" میرود. رمان مینویسد، داستان مینویسد تا بتواند به دور از پارامترها و قواعد علمی، در تشریح و توصیف آینده قدم بردارد؛ همانگونه که پیش از این "ژولورن" توانست با خیالپردازیهای عالمانهی خود، به سهولت منابع نوآوری را در اختیار کاشفان و دانشمندان و مخترعان قرار دهد.
فروش
مدیر فروش؛ دلیل شکست فروش
(روحا... حیدری ...................صفحه 38)
چکیده: دلایل بسیاری برای شکست فروش وجود دارد. سبک مدیریت فروش یکی از این دلایل است.
برخی مدیران علاقهمندند تمامی کارکنان و فعالیتهای فروش را موبهمو ارزیابی و کنترل کنند. چنین شرایطی لازم است اما در عمل به کاهش فعالیت نیروهای فروش میانجامد. برخی مدیران ناتوان از راهنمایی نیروهای فروش هستند و صرفاً تکرار و تأکید میکنند که "بفروشید" و "اگر نفروختهاید، بازنگردید".
سایر سبکهای مدیریت فروش را در این اثر بخوانید که بهجای تسهیل در فعالیتهای فروش، به ناکامی نیروهای فروش میانجامد.
فروش
باورهای احمقانه دربارهی فروش
(حمید کلامی ...................صفحه 40)
چکیده: "فروش" تابع قواعد و قوانینی است که فروشندگان ماهر با اجرای درست و بموقع آن، رضایت مشتری را به دست میآورند تا جایی که مشتری تمایل دارد محصول یا کالا را خریداری کند. گاه باورهای اشتباه و رایجی وجود دارد که مانع بزرگی است بر سر راه فروش. اگر تمایل دارید دربارهی این باورهای نادرست بخوانید، اثر حاضر پیش روی شماست.
فروش
شباهتهای افبیآی (FBI) در عملیات گروگانگیری با مذاکرهکنندگان فروش
(سیدعلی صلحی...................صفحه 42)
چکیده: "افبیآی" پس از هر موفقیت یا شکست، به بازنگری تجارب خود میپردازد. نویسندهی متن حاضر که از مقامات برجستهی افبیآی (FBI) است، افزون بر این تجارب، پیش از این فروشنده بوده است.
در نگاهی تیزبین، نویسنده کوشیده است تا مخاطرات گروگانگیری را با مخاطرات "اقناع و ترغیب مشتری برای خرید" مقایسه کند. جالب آنکه نویسنده به جای پرداختن به موضوعات ساده در "افبیآی"، از درگیری "افبیآی" با گروهی یاد میکند که 82 کشته داشته و روزانه یک میلیون دلار هزینه برای دولت امریکا داشته است.
پرسشنامه
آیا درِ اتاقتان به روی کارمندان باز است؟
(فاطمه شیرازی...................صفحه 46)
چکیده: سالهاست پژوهشگران دریافتند که باز بودن درِ اتاق مدیر، پیامهای خوبی برای کارکنان دارد. چنین رفتاری عملاً سبب خواهد شد تا کارکنان با راحتی بیشتر، نظرات خود را به مدیر انتقال دهند.
پرسشنامهی حاضر نشان میدهد که تا چه اندازه مدیران در این باره توانستهاند نظر کارکنان خود را جلب کنند بهگونهای که مانع زیادی برای بیان دیدگاهها و نظرات خود حس نکنند.
مدیریت
نقش کلیدی مدیران میانی
(سهیل فروتن...................صفحه 50)
چکیده: "مدیران میانی" قدرت فزایندهای دارند که در صورت بستر مناسب میتوانند میانجی خوبی بین مدیر عالی و کارکنان باشند. مدیران میانی از یکسو با اطلاع از دیدگاههای مدیر مالی، میتوانند کارکنان را هممسیر سازند، و از دیگر سو متکی بر قابلیتهای فراوان کارکنان میتوانند ایدهها و دیدگاههای کارکنان را بهسرعت برای مدیران عالی ترجمه کنند؛ بهگونهای که فعالیتها در فضایی شادمان و بهرهور حفظ و تداوم یابد.
تنها شرط لازم آن است که مدیر عالی برای نقش مدیران میانی، جایگاهی حقیقی و نه فرمایشی قائل باشند. از دیگر سو، مدیران میانی نیز باید افزون بر دانشهای روز، و تجربههای مثبت و ارزنده، زمینههای ادراکی مدیران و کارکنان را شناسایی و پردازش دقیق کنند.
برند
آیا شما هم برای برند خود قصهای دارید؟
(بهزاد اصغریان...................صفحه 52)
چکیده: برندها برای ماندگاری در اذهان و قلبها چه تدابیری باید در پیش گیرند؟
سالهاست پژوهشگران برند، مسیرهای متفاوت و متنوعی را آزمودهاند. در سالهای اخیر با رویکرد نورومارکتینگ، دریافتیم که سازوکار مغز ما با "داستان" انس و آشتی بیشتری دارد. از همین رو، پژوهشگران برند بر این باورند که بهتر است برندتان را با داستانی عجین سازید.
هر چقدر این داستان گیرایی و جذابیت بیشتری داشته باشد، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.
چگونه میتوان داستانی گیراتر و جذابتر برای برند خلق کرد تا مغز انسانها، آن را سریعتر بفهمند، جذب کنند، و برای دیگران نقل کنند؟ پاسخ این پرسش را در همین اثر جستجو کنید.
برند
استفاده از موسیقی بهعنوان استراتژی برند
(علی خادم...................صفحه 54)
چکیده: بازاریابی و برندسازی حسی، امروزه به مدد شرکتهای نوآور آمده است تا گوی سبقت را از رقبای خود بربایند.
امروزه بازاریابان بیش از پیش به اهمیت درگیر کردن حواس پنجگانهی مشتریان با محصولات و برند خود بها میدهند و به مدد تکنولوژیهای نوین، ناخودآگاه مشتریان را آنچنان درگیر میکنند که با دیدن رنگی خاص، شنیدن صدای خاص، لمس کلایی خاص، چشیدن مزهای خاص، و یا استشمام رایحهای خاص، به یاد برند و محصول شرکتشان بیفتند.
مقالهی حاضر با نگاهی موشکافانه، به بررسی چگونگی استفاده از موسیقی بهعنوان استراتژی برند پرداخته است و سعی در ارائهی راهکارهایی عملی در این باره دارد.
مذاکره (موردکاوی)
مذاکره با انگلیسیها
(ابراهیم زارعپور...................صفحه 56)
چکیده: در خبرها آمده بود که 10 مهرماه سالجاری (1394) یک هیأت بلندپایهی 24 نفرهی سرمایهگذاری از بازرگانان انگلیسی برای دیدار با مقامات اقتصادی ایران وارد تهران خواهند شد.
پیش از این نیز شرکتهای شل و بریتیش پترولیوم برای حضور در صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کرده بودند. با این نگاه، "مذاکره با انگلیسیها" میتواند راهنمای خوبی در آینده برای بازرگانانی باشد که قرار است در روی میز مذاکره گفتوگوهای تجاری را به پیش ببرند.
بستهبندی خلاق
باز آمد... بوی ماه مدرسه...
(محمداسماعیل شکوریان...................صفحه 58)
چکیده: مداد فقط یک تکه چوب و گرافیت نیست، ابزار قدرتمندی برای هنرمندان و نویسندگان است که توانایی ثبت اطلاعات بیشماری را دارد.
مداد یکی از پراستفادهترین ابزارهای هنری است. همهی ما تقریباً هر روز در اداره، مدرسه، خانه یا جاهای دیگر نیازمان به مداد میافتد و تقریباً یک ابزار ضروری در زندگی ما محسوب میشود. با این وجود، بستهبندی مداد باید به گونهای باشد که ویژگیهای آن را بخوبی نشان دهد. بسیاری از برندهای معروف به شیوهای ساده و معمول مداد را بستهبندی میکنند. بهتر است دست بهکار شوند و تغییری در این شیوهی بستهبندی ایجاد کنند. با توجه به اینکه در فصل مدرسه و درس و کتاب و البته مداد قرار داریم، بستهبندی خلاقانهی این شماره از مجله به مداد اختصاص یافته است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
منابع انسانی
استخدام کارکنان در پرتو هدف و استراتژی
(سعید خیرآبادی...................صفحه 60)
چکیده: نیکوس مورکویانیس، نویسندهی کتاب "هدف نقطهی شروع شرکتهای بزرگ" در گفتگو با هاروارد بیزنس ریویو، "هدف" را در سازمانها و شرکتهای بزرگ تشریح میکند.
"هدف" در بیان نیکوس مورکویانیس میتواند تکلیف استراتژی سازمانها را بخوبی مشخص کند، و متعاقب آن، شرکت بهتر میتواند کارکنان مورد نیاز خود را استخدام کند. پیوند بین استراتژی، و استخدام کارکنان آنچنان وابستگی درهم تنیدهای دارند که آگاهان را از خطا و انحراف دامنگیر شرکتها میرهاند.
این فیلم کوتاه به زبان اصلی است که با زیرنویس فارسی از سوی انتشارات بازاریابی آماده شده و قابل خریداری است. تلفن فروشگاه انتشارات بازاریابی: 71 و 66408251(021)، فروشگاه آنلاین: WWW.Marketingshop.ir
کتابفروشی بازاریابی
تازهترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش
................................................صفحه 62
• تحلیل فضای کسبوکار
• خلاقیت و کارآفرینی، دو بال پرواز ما
• بازاریابی همگرایی
• 10 اصل موفقترین کسبوکار کوچک در جهانی
• مدیریت و بازاریابی خدمات
• چگونه طرح بازاریابی موفق بنویسیم؟
• اجرای نوآوری
• آیندهپژوهی در کاروکسب
• فروش موفق
• تدوین برنامههای موفق حمایت مالی در ورزش
• مدیریت تغییر
• مدیریت فروش
• مدیریت ریسک منابع انسانی
• خلاقیت و نوآوری در عمل
فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار» ................................................صفحه 64
• عنوان و موضوع فیلم آموزشی این شماره: استخدام کارکنان در پرتو تعیین هدف و استراتژی
نیکوس مورکویانیس (نویسندهی کتاب "هدف نقطهی شروع شرکتهای بزرگ")
سازمان های بدون مدیر
چگونه بارسلونا برندی جهانی شد؟
رفتار مصرف کننده
آینده پژوهی در کسب و کارها
مجموعه فیلمهای بازاریابی و فروش بیمه
مجموعه فیلمهای بازاریابی دولتی
مجموعه فیلمهای بازاریابی صنعتی
فیلمهای تکنیکها و رازهای مذاکره
فیلم های آموزش فروش برای مدیران فروش و ویزیتورها
فروشگاه؛ راهکارها و نکته ها
اصول، فنون و هنر تکنیکهای بازاریابی و تبلیغات نوین انتخاباتی
نورو مارکتینگ؛ تازه ترین ابزار بازاریابی، تبلیغات، فروش
چگونه بهترین فروشنده های را استخدام کنیم
بازاریابی خدمات بانکی و مالی
فیلم های آموزش بازاریابی دانشگاه هاروارد