فیلمهای آموزش بازاریابی هاروارد

گفت‌وگو با امیرمصطفی اعرابی‌پور

مترجم کتاب "فروشندگان بزرگ چگونه عمل می‌کنند"؟

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

یادداشت
گفت‌وگو با مارتین لیندستروم، اعجوبه‌ی نورومارکتینگ و برندینگ و 5 متخصص بازاریابی و تبلیغات در توسعه مهندسی بازار
(پرویز درگی .... صفحه 4)
توسعه مهندسی بازار در شماره‌ی جدید (شماره‌ی 46، آذر و دی 1394، سال نهم) دست‌کم 10 عنوان و موضوع را مورد توجه قرار داده است که عبارتند از؛
1) بازاریابی و فروش    
2) تبلیغات    
3) برند و رفتار مصرف‌کننده    
4) بسته‌بندی    
5) قیمت‌گذاری    
6) نورومارکتینگ    
7) خرده‌فروشی    
8) مدیریت    
9) زبان بدن (تحلیل رفتار غیرکلامی)  
10) کارآفرینی.
کارآفرینی را به تازگی به مجموعه‌ی مطالب نشریه افزوده‌ایم و این به دلیل حضور پرلطف تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات بود به دفتر مجله. این دانشجویان عمدتاً برای خودشان کسب‌وکاری راه انداخته‌اند و اکنون پس از سالها دوری از فضاهای آموزشی و مراکز علمی، اهتمام خویش را به‌کار برده‌اند تا برای رونق کسب‌وکارشان، دانش خویش را ارتقا بخشند.
با این توضیح به سراغ معرفی این شماره‌ی نشریه می‌رویم...

اخبار بازاريابي
بازار خبر..................... صفحه 6
•    مک‌دونالد جایزه‌ی "شهرت و شرم" را دریافت کرد
•    رکوردشکنی مایکروسافت در جمعه‌ی سیاه آخر سال
•    شش هزار گوشی آی‌فون6 پلاس برای کارکنان شرکت هواپیمایی یونایتد
•    کاهش 80 درصدی مصرف کیسه‌های پلاستیک در تسکو
•    عذرخواهی کوکاکولا به خاطر اهانت به بومیان مکزیک
•    طرح سلامت کارکنان تارگت
•    بنیانگذار تارگت درگذشت
•    خروج پپسی از بازار ماست امریکا
•    استراتژی جیمزباندی در تارگت
•    ملاقات مدیر هیوندای با منتقدین محصولات این شرکت
•    کامیون کریسمس کوکاکولا
•    استخدام صد هزار نفری آمازون در فصل تعطیلات
•    خرید هزاران کامیون جدید از سوی آمازون
•    سونی، فناوری حسگر تصویری توشیبا را خرید
•    کسری بودجه‌ی فیفا به دلیل ناتوانی در جذب حامیان مالی
•    افزایش فروش مک‌دونالد بعد از دو سال!
•    مدیر سابق کوکاکولا در ساب‌وی
•    پپسی گوشی هوشمند ساخت
•    آلدی ارزانتر است یا وال‌مارت؟
•    افزایش میزان مسدود کردن تبلیغات در چین
•    تبلیغ سی‌ثانیه‌ای و خالی کیت‌کت
•    آموزش مدیریت ایرلاین به دانش‌آموزان
•    فورد 452 هزار خودرو را فراخواند
•    کتابهای جدید علمی ـ تخیلی جنرال الکتریک
•    اپل، آمازون، و جی.سی.پنی؛ برندگان جمعه‌ی سیاه
•    برچسب هشدار مصرف نمک در رستورانهای نیویورک
•    ولوو فرمان یک کامیون 18 تُنی را به دست دختربچه‌ی چهارساله سپرد
•    مسابقه‌ی استارباکس برای تمام عمر

 
فروش
گفت‌وگو با امیرمصطفی اعرابی‌پور، مترجم کتاب
فروشندگان بزرگ چگونه عمل می‌کنند؟
(احمد آخوندی، محسن جاویدمؤید...................صفحه 12)
چکیده: "فروشندگان بزرگ چگونه عمل می‌کنند" کتابی است درخشان در حوزه‌ی فروش از دو متخصص برجسته و نامی ـ مایکل تی. بازورث و بن زولدان. این کتاب به‌تازگی با ترجمه‌ی امیرمصطفی اعرابی‌پور از سوی انتشارات بازاریابی در 224 صفحه با قیمت 16 هزار تومان چاپ و منتشر شد.
گفت‌وگوی کوتاه ما با مترجم این کتاب ـ امیرمصطفی اعرابی‌پور ـ بر محور دو نگرش متضاد و گاه مکمل تأکید دارد؛
1)    فروش بر پایه‌ی نیمکره‌ی چپ
2)    فروش بر پایه‌ی نیمکره‌ی راست
کتاب مزبور ـ "فروشندگان بزرگ چگونه عمل می‌کنند" متکی بر روش دوم است و بخوبی نشان می‌دهد چگونه می‌توان نیمکره‌ی راست مغز را فعال کرد تا فروش به سهولت و مؤثر صورت گیرد.

بازاریابی
هشت عبارت نامناسب که بازاریابان نباید استفاده کنند
(علی خادم...................صفحه 14)
چکیده: بازاریابی تابع قواعد و قوانینی است که بازاریابان ماهر با رعایت آن، افزون بر کسب مزیت رقابتی برای کالا یا خدمات خود، رضایت مشتریان را نیز به دست می‌آورند تا جایی که مشتریان تمایل ارند محصول یا کالایی را خریداری کنند.
اما گاهی باورها و رفتارهای رایج و اشتباهی وجود دارد که مانع بزرگی است بر سر راه بازاریابی؛ موضوعی که متن حاضر به 8 مورد از آن پرداخته است.


نورومارکتینگ/
توسعه مهندسی بازار در گفت‌گو با مارتین لیندستروم
نورومارکتینگ، برند و دیگر هیچ
(سرویس بین‌الملل...................صفحه 16)
چکیده: مارتین لیندستروم، اعجوبه‌ی دنیای نورومارکتینگ و برندینگ دنیا است. گفت‌وگوی ما با او درباره‌ی این هر دو حوزه است.
خوشبختانه از لیندستروم دو عنوان کتابش در ایران چاپ و ترجمه شده. "حس برند" کتابی است از لیندستروم که در سال 1392 در انتشارات بازاریابی چاپ و روانه‌ی بازار شد. او در این کتاب استدلال می‌کند که 5=2+2 و از آن در دنیای برندینگ حداکثر استفاده را می‌برد. فیلیپ کاتلر با مطالعه‌ی کتاب لیندستروم، استدلالش را می‌پذیرد و پیشگفتاری نیز بر کتاب او می‌نویسد. مطالعه‌ی کتاب لیندستروم، دیدگاههای شگفتی‌آوری از او معرفی می‌کند. پیش از آن، این گفت‌وگوی کوتاه تقدیم شماست.

تبلیغات چریکی
تبلیغات چریکی ایکس باکس از شرکت مایکروسافت
(کمیل غفورمحسنی...................صفحه 20)
چکیده: تبلیغات چریکی ایکس‌باکس وابسته به شرکت مایکروسافت با صرف هزینه‌ای کم توانست به بخش زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کند، علائق آنها را بشناسد، گروه سنی آنها را بداند، و همین اقدام توجه‌برانگیز به همراه سایر اقدامات سبب شده تا 35 درصد از سهم بازار رقیب خود را در انگلستان به چنگ آورد.
مایکروسافت با این اقدام بار دیگر نشان داد که تبلیغات چریکی برای شرکتهای کوچک یا متوسط نیست. می‌توان با درایت از تبلیغات چریکی بهره برد و از هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغات گریخت. افزون بر آن با شور و هیجانی که پدید می‌آید، سهم قابل ملاحظه‌ای از مخاطبان را درگیر کرد.
چگونه؟ شرح تبلیغات چریکی ایکس‌باکس را بخوانید که 8 نفر از طرفدارانش را روی بیلبورد معلق نگه داشت.


آژانسهای تبلیغاتی
گفت‌وگو با مدیران آژانسهای تبلیغاتی دبلیوپی‌پی (WPP)
(مرکز مطالعات بازاریابی ایران...................صفحه 22)
چکیده: بزرگترین آژانس تبلیغاتی دنیا به لحاظ درآمد کدامند؟ مدیران این آژانس تبلیغاتی چگونه می‌توانند 3 هزار شعبه را در 111 کشور مطابق استانداردهای یکسان اداره کنند؟ چالشهای آژانس تبلیغاتی دنیا در عصر دیجیتال چیست؟ راههای برون‌رفت آن کدامند؟ و...
پاسخ این پرسشها و بسیاری از پرسشهای دیگر را از گفته‌های مارتین سورل، مدیر آژانس تبلیغات، و مارک رید، مدیر استراتژی و مدیر دیجیتال دبلیوپی‌پی بخوانید.
مارتین سورل، مدیر آژانس تبلیغاتی دبلیوپی‌پی (WPP) از آغازین روزهای این آژانس می‌گوید، از تجربه‌های ارزشمندش در آژانس تبلیغاتی ساچی‌اندساچی، و ز اقداماتش برای مدرسه تبلیغات در چین. اهتمام سورل بر ایجاد همانگی میان تمامی تیمهای آژانس تبلیغاتی در 3 هزار شعبه در 111 کشور جهان است.
اما بشنوید از مارک رید، مدیر استراتژی و مدیر دیجیتال آژانس تبلیغاتی دبلیوپی‌پی (WPP) که آینده‌ی تبلیغات را ترسیم می‌کند و به این پرسش روز پاسخ می‌دهد که جایگاه تلویزیون در آینده‌ی تبلیغات چیست؛ آن هم با حضور رسانه‌های پرقدرت دنیای دیجیتال.

 
نورومارکتینگ
ارزیابی اثرگذاری تبلیغات با استفاده از رسانایی پوست
(سیداحسان گلپرور...................صفحه 26)
چکیده: "سنجش تبلیغات" تا سالها پیش گرایش کمّی داشت. این گرایش همچنان ادامه دارد. به مرور پژوهشگران دریافتند که بهتر است به جای پرسش مستقیم، از ثبت علائم فیزیکی که در قالب امواج قابل بررسی است بهره‌مند شوند.
"پاسخ الکتریکی پوست" از دهه‌ها پیش مورد توجه پژوهشگران بازاریابی و تبلیغات قرار گرفت و اینک پاسخ رسانای پوست (SCR) بیشتر برای کارگزاران تبلیغات سودمند است؛ چون شکل باثبات‌تری از امواج را در اختیار قرار می‌دهد که می‌توان استنباطهای بیشتری داشت. کافی است شخص یا اشخاص در معرض "آگهی تبلیغاتی" قرار گیرند تا میزان پاسخ رسانایی پوست (SCR) ثبت و پردازش شود.

تبلیغات
تبلیغات محیطی در عصر حاضر
(علی غیاثیان...................صفحه 28)
چکیده: "تبلیغات محیطی" به رغم آسیبهای فراوانی که برای محیط‌زیست دارد، همچنان در زندگی امروزین ایفای نقش می‌کند. اگیلوی، نابغه‌ی بزرگ تبلیغات، سالها پیش از مرگش چند پیشگویی درباره‌ی تبلیغات داشت. بخشی از آن پیشگوییها به تحقق پیوسته، اما این پیشگویی او که "تبلیغات محیطی از بین خواهد رفت"، همچنان و امروز تحقق پیدا نکرده است.
اثر حاضر با تعریفی از تبلیغات محیطی، اثربخشی تبلیغات محیطی را در عصر حاضر برمی‌شمارد و با سه دیدگاه متفاوت از مک‌گوایر، ژان بودریار، و دیدگاه دستور کار ذهنی، تبلیغات محیطی را مورد توجه قرار می‌دهد.

آموزه‌های بازار
ده فرمان اف‌بی‌آی برای تحلیل رفتار غیرکلامی
(محسن احمدی...................صفحه 34)
چکیده: ده فرمان اف‌بی‌آی (FBI) دستورالعملی است از سوی افراد کهنه‌کار و کارکشته برای مأموران آموزش‌دیده و با تجربه تا در هنگام بروز مخاطرات، به‌سرعت وارد عمل شوند.
ده فرمان اف‌بی‌آی (FBI) در واقع رمزگشایی از رفتارهای غیرکلامی است که متخصصان رفتارشناسی اعم از روانشناسی، جامعه‌شناسی، قوم‌شناسی، زبانشناسی و... می‌کوشند گره‌گشایی کنند. سالها پیش مأموران اف‌بی‌آی (FBI) در جزوه‌ها و کتابهای رسمی و غیررسمی حاصل این تجربیات را مکتوب کرده‌اند. از جمله‌ی این تجربه‌ها را می‌توان در کتابی بازیافت به نام "ما می‌خواهیم بدانیم هر کسی چه چیزی می‌گوید" (What Every Body Is Saying).
کتاب "ما می‌خواهیم بدانیم هر کسی چه چیزی می‌گوید" اثر جو ناوارو این ده فرمان را آورده است، که در پی به همراه تجربیات بازرگانی جو ناوارو می‌خوانید.

تبلیغات
بیلبوردهای خوردنی و خوشمزه
(فاطمه شیرازی ...................صفحه 36)
چکیده: یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: "راه به دست آوردن دل یک مرد (شکمش) است."
کمی درباره‌ی آن فکر کنید: همه‌ی ما وقتی حرف خوردن به پیش می‌آید، نمی‌توانیم به راحتی از آن بگذریم. حتی عکس هر غذایی را هم که می‌خوریم در اینستاگرام منتشر می‌کنیم تا همه ببینند. ما مردمانی عاشق غذا و خوراکی هستیم. اما این روزها تبلیغات سنتی موادغذایی خیلی جالب توجه نیستند. برخی برندها نمی‌دانند که آیا بیلبوردهای بزرگ ارزش سرمایه‌گذاری دارند یا نه!
اما برخی دیگر استفاده‌ی بهینه‌ای از بیلبوردها کرده‌اند تا دل مشتریان‌شان را ببرند. ده برند زیر با ترکیبی از تبلیغ و موادغذایی، آثار شگفت‌انگیزی را خلق کرده‌اند که دل هر مخاطب گرسنه‌ای را آب می‌کنند.

تبلیغات
مشتریان را بترسانید، فروش را بالا ببرید
نقش ترس در تبلیغات
(زهرا جورابلو ...................صفحه 38)
چکیده: "ترس" برای تبلیغات کارگشاست یا مخرب؟ این پرسش سالها دو سویه دارد؛ برخی بر این باورند که ترس موجب توجه و ترغیب مخاطبان و بیننده خواهد شد، و برخی نمونه‌هایی را مشخص می‌کنند که ترس در تبلیغات اثر مخرب دارد.
اثر حاضر از نمونه‌هایی مثال زده است که ترس اتفاقاً باعث توجه، رغبت و البته فروش بالای کالا و محصول شده است. از جمله در اتومبیل، ضدعفونی‌کننده‌ی دهان، صابون، استفاده از ردیاب برای رهایی از نگرانی گم شدن کودکان در فضای پر ازدحام.
دلیل این نوع تبلیغات برای استفاده از ترس آن است که به محض نشان دادن ترس، واکنشهای شخص فعال می‌شود، اما سریعاً باید راه‌حل داشته باشید و این دلیلی است برای پرفروش شدن محصولات و کالاها.

کارآفرینی
می‌خواهم روش خرید مردم را تغییر دهم
(آرزو تقی‌زاده، حامد گلخواری ...................صفحه 42)
چکیده: سوزان اکبرپور، بیانگذار و مدیرعامل شرکت ماواتار است. یک ابزار آنلاین که به مصرف‌کنندگان این اجازه را می‌دهد تا محصولات را از سایتهای متعدد با مقایسه‌ی قیمتها و با استفاده از کوپن، خریداری کنند.
خانم اکبرپور قبل از اینکه به منظور تأسیس یک شرکت پایدار، تصمیم به گرفتن مدرک دانشگاهی در زمینه‌ی کسب‌وکار بگیرد، سه کسب‌وکار کوچک دیگر را راه‌اندازی کرده است.
او در سال 2007 (1386)، در 39 سالگی و با یک کودک سه ساله در دانشگاه استنفورد ثبت‌نام کرد و در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی مدیریت از دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی کسب‌وکار فارغ‌التحصیل شد و در نهایت شرکت ماواتار را در سال 2011 (1390) تأسیس کرد. این محصول برای استفاده‌ی عمومی در ماه ژوئن سال 2015 (1394) راه‌اندازی شد.
در پی، گفت‌وگوی وی را درباره‌ی چگونگی راه‌اندازی این کسب‌وکار می‌خوانید.

رفتار مصرف‌کننده
رمزگشایی از مغز خریداران جدید
(نویسنده: کیت یارو ـ ترجمه: محبوبه حسن‌زاده...................صفحه 43)
چکیده: کیت یارو، روانشناس مصرف‌کننده، از مغز خریداران جدید پرده‌برداری کرده است. او با مجهز بودن به دانش و مطالعات نوروسایکولوژی، از عملکرد داخلی مغز می‌گوید.
برای اطلاع بیشتر از کیت یارو، به نشریه‌ی شماره‌ی پیشین توسعه مهندسی بازار (شماره‌ی 45، مهر و آبان 1394) مراجعه کنید. گفت‌وگو با کیت یارو با عنوان "مصرف‌کننده‌ی مدرن چرا و چگونه خرید می‌کند؟"

قیمت‌گذاری
باورهای غلط در مورد قیمت‌گذاری
(فاطمه گویا...................صفحه 44)
چکیده: "قیمت‌گذاری" به رغم دشواری آن، همواره از سوی مدیران جدی گرفته نمی‌شود. گاه همین کم‌توجهی و فرار از زیر بار مسئولیت سخت و دشوار استراتژی قیمت‌گذاری، راه را برای راه‌حلهای ضررده باز می‌کند.
متخصصان بر این باورند که به احتمال باورهای غلط تأثیر جدی در این کم‌توجهی برای "قیمت‌گذاری" دارد. نظیر آنکه کافی است قیمت رقبا را در بازار رصد کنیم. متعاقب آن می‌توانیم قیمت‌گذاری محصولمان را اجرا کنیم. به نظر می‌رسد تعداد این باورهای غلط و هم خساراتی که وارد می‌کنند، بیش از آن چیزی است که به یک یا چند اشتباه قیمت‌گذاری محدود شود.

پرسشنامه
آیا ویژگیهای یک فرد کارآفرین را دارید؟
(روح‌اله حیدری...................صفحه 46)
چکیده: "پرسشنامه‌ی کارآفرینی" ابزار مناسب، و در دسترس است برای آنکه تشخیص دهید: آیا کارآفرین هستید یا بهتر است به همان شغل‌تان بچسبید.
15 سؤال در پرسشنامه‌ی کارآفرینی آمده است. کافی است بدون شتاب و با تأمل و البته روراستی، به تک‌تک پرسشها پاسخ دقیق دهید. نتیجه‌ی نهایی در گرو پاسخ دقیق شما است. پس از آن، به خودتان امتیاز بدهید، و تکلیف خودتان را معلوم کنید.
پرسشنامه‌ی کارآفرینی ـ که در دست دارید ـ با همین 15 سؤال ساده اما فوق‌العاد ظریف، اصلی‌ترین ویژگی کارآفرینان را ارزیابی و سنجش می‌کند. و به این سؤال پاسخ قطعی می‌دهد که برخی افراد حاضرند تا پای جان بکوشند و تسلیم واقعیتها نشوند. می‌دانند چالشها همیشگی‌اند ولی قرار نیست آنها ما را اداره کنند.

 
خرده‌فروشی
آینده‌ی خرده‌فروشی در گفت‌وگوی اختصاصی با سارا آل‌توخِیم (Sara al Tukhaim)
(بهنام کبیری...................صفحه 48)
چکیده: گفت‌وگوی توسعه مهندسی بازار با سارا آل توخیم، از خرده‌فروشی کانتار از آن رو با اهمیت است که وی مدیر بینش خرده‌فروشی (Director o Retailer Insight) است.
به گفته‌ی سارا آل توخیم، او با بینش خرده‌فروشی نفس می‌کشد. این گفت‌وگو بویژه درباره‌ی آینده‌ی خرده‌فروشی است در ایران آن هم پس از تحریمها. وی (سارا آل توخیم)) در همین گفت‌وگوی کوتاه، تصویری دقیق از خرده‌فروشیها می‌دهد که مبتنی بر دانشها و علوم متعدد و متنوعی است و برای رونق خرده‌فروشی، تجزیه‌وتحلیل داده، و تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی بخشی از داناییهایی است که خرده‌فروشان به آن نیاز مبرم دارند.

برند
تکامل مفهوم برند، دگردیسی‌های آخر
(دکتر فرزاد مقدم...................صفحه 50)
چکیده: برند فراتر از "شهرت" و خوشنامی است. برای خوشنامی نیز باید مجموعه‌ای از فعالیتهای متنوع و متفاوت در یک جهت و همگام و هماوا صورت گیرد که اینک در دنیای بازاریابی و برندینگ با عنوان بازاریابی کل‌نگر از آن یاد می‌شود.
اثر حاضر با تشریح "بازاریابی کل‌نگر" بر روی موضوعی تأکید می‌ورزد که این روزها با عنوان "دوستدار "محیط زیست" یا "سبز" می‌کوشند خود را همسو و همگام با مشتریان جا بزنند. غافل از آنکه "سبز بودن" با "سبزنمایی" متفاوت است و مشتریان عصر حاضر به سهولت می‌توانند این دو را در مدت کوتاهی تشخیص دهند.

بازاریابی ویروسی
فرمول شش ماده‌ای برای اشاعه‌ی ویروسی افکار
(بهزاد اصغریان...................صفحه 52)
چکیده: "بازاریابی ویروسی" سالهاست مورد توجه بازاریاب‌ها و فروشنده‌ها قرار گرفته است و همچنان در زمره‌ی اصلی‌ترین حوزه‌هایی است که بازاریاب‌ها و فروشنده‌ها دوست دارند به پشتوانه‌ی آن کسب‌وکار خود را رونق بخشند.
با وجود این، برای اجرای آن همواره در جستجوی راه‌حلهایی هستند. این مقاله با یک فرمول شش ماده‌ای نشان می‌دهد که چگونه می‌توان فکری را گسترش داد، کالایی را معرفی کرد تا به‌سرعت جای خود را باز کند، یا فیلمی را به گونه‌ای شناساند که جمع کثیری برای دیدن آن ترغیب شوند.

مدیریت
6 درس مدیریتی از مادرزن
(سمیه عظیمی...................صفحه 54)
چکیده: مادرزن کیست و چه درسهای مدیریتی می‌توان از او آموخت؟ به گفته‌ی مؤلف این اثر که با صراحت نیز عنوان می‌کند، شما در بیشتر مواقع جرأت ندارید رفتار یا اقدامات مادرزن را زیر سؤال ببرید، و مادرزن حتی یکبار هم تسلیم خواسته‌های شما نشده است.
پیشنهاد مؤلف این اثر آن است که شما از او (مادرزنتان) یاد بگیرید و کسب‌وکارتان را به‌گونه‌‌ای اداره کنید که بتوانید قدرت اول باشید!
تعجبی ندارد برای یادگیری درسهای مدیریتی می‌توان آموخت. مادرزن نیز الگویی است که مشابهتی با رئیس‌تان دارد. از او چه می‌توان آموخت؟

مذاکره (موردکاوی)
مذاکره با اسپانیایی‌ها
(ابراهیم زارع‌پور...................صفحه 56)
چکیده: اسپانیا پس از رفع تحریمها برای مناسبات بیشتر با ایران اقدامات عملی انجام داده است. بازرگانان ایران در دیدارها با اشخاص و شرکتهای اسپانیایی بهتر است چه موضوعاتی را رعایت کنند، چه سلیقه‌هایی را مدنظر داشته باشند؟

بسته‌بندی خلاق
خلاقانه‌های بسته‌بندی‌شده
(محمداسماعیل شکوریان...................صفحه 58)
چکیده: "بسته‌بندی خلاق" چای، آبمیوه، جوراب، چسب زخم، طناب، محصولات آرایشی ـ بهداشتی، و نخ کاموا در این شماره به همراه توضیح کوتاهی آمده است. آیا این بسته‌بندی‌های خلاق، می‌تواند الهام‌بخش کارهای شما و کالاهایتان شود؟

مدیریت
رهایی شرکتها از شکست؛ کنار گذاشتن غرور و اجرای 7 راز کلیدی
(سعید خیرآبادی...................صفحه 60)
چکیده: دکتر رابرت سایمونز، استاد دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد، مؤلف کتابهای برجسته‌ای است از جمله هفت پرسش پیرامون استراتژی: رویکردی ساده برای اجرایی بهتر، اهرمهای طراحی سازمان.
رابرت سایمونز، رویکرد متفاوتی به شرکتها و سازمانها دارد. او بر این بار است که شرکتها بهتر است به جای تمرکز بر عوامل موفقیت، به سراغ عواملی بروند که منجر به شکست می‌شود.
دیدگاههای صریح و جسورانه‌ی سایمونز هم مدیران را آزرده‌خاطر می‌سازد، و هم شرکتهای مشاوره‌ای مدیریت را. او تأکید می‌ورزد که خودشیفتگی و افتادن در دام غرور، به همراه برخی دلایل دیگر، شکست سازمان را تسریع می‌کند. همچنین عنوان می‌کند که به جای پرداختن به آمارها، بهتر است نگاه ژرف و تحلیلی در سازمانها جاری شود. سایر دلایل شکست سازمانی را در فیلم ببینید. این فیلم ـ رهایی شرکتها از شکست؛ کنار گذاشتن غرور، و اجرای 7 راز کلیدی ـ از سوی شرکت TMBA به فارسی ترجمه شده و قابل خریداری است. تلفن فروشگاه انتشارات بازاریابی: 71 و 66408251 (021) ؛ فروشگاه آنلاین: www.marketingshop.ir

کتابفروشی بازاریابی
تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش
................................................صفحه 62
•    اصول مدیریت بازاریابی
•    مباحث بنیادین در بازاریابی
•    بازاریابی عصب‌پایه در تبلیغات
•    اقتصاد به زبان ساده
•    بازاریابی ورزشی
•    موانع رشد برند: شناسایی و درک موانع و غلبه بر آنها
•    نورومارکتینگ
•    سیمای برند لوکس از منظر ارتباطات
•    بازاریابی مد
•    بازاریابی فروشگاهی
•    اصول مشارکت در فروش
•    دیدگاههای دیوید آکر در برندسازی
•    بازاریابی و تکنولوژی اطلاعات
•    رمزگشایی

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار» ................................................صفحه 64
    •    عنوان و موضوع فیلم آموزشی این شماره: رهایی شرکتها از شکست؛ کنار گذاشتن غرور، و اجرای 7 راز کلیدی
باب سایمونز، استاد دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد