فیلمهای آموزش بازاریابی هاروارد

میزگرد این شماره: برند و برندسازی در ایران

 

شرکت کنندگان در این میزگرد:

سینا قربانلو

کامبیز حیدرزاده

جواد نوفرستی

رضا اکبری اصل

پرویز درگی

فایل صوتی میزگرد / گفتگو :
فایل صوتی میزگرد این شماره دردست آماده سازی است.
چکیده مجله :

سرمقاله
مشاوره رايگان سم است استفاده نكنيد
پرويز درگي ص 2
چکيده:
همان طور که پزشکي به پيراپزشکي نياز دارد، مشاور نيز شناخت از بازار و معاينه ي کامل از شرکت نيازمند است. پس به سراغ مشاوره ي رايگان نرويد. مشاوره ي رايگان همچون طبابت بدون معاينه است و مصرف داروهايي است که چه بسا به جاي ايفاي نقش دارويي به عنوان سم در بدنتان عمل کند. حرفه اي بينديشيم، حرفه اي بپرسيم، حرفه اي بگوئيم، حرفه اي بنويسيم، حرفه اي عمل کنيم تا سازماني حرفه اي متناسب با عصر رقابت داشته باشيم.
به سراغ مشاوره رايگان نرويم، مشاوره ي رايگان سم است، استفاده نکنيد.

بازار خبر ص 4
چکيده:
افزون بر اخبار شرکت TMBA در حوزه هاي متنوع براي شرکتها و سازمانها و بانکها نظير بانک سامان، دانشکده مديريت دانشگاه تهران، تازه ترين اخبار از جنرال موتورز، فورد، مک دونالد، سامسونگ، هوندا آمده است. براي مثال شرکت هوندا به تازگي مبارزه تبليغاتي جديدي را آغاز کرده است که خانواده ها، زوجها، خريداران اتومبيلهاي شرکتي از تسهيلاتي مانند چشمه هاي آبگرم و کلاس گلف بهره خواهند برد و اتومبيلهاي مهيجي نظير آکورد در اختيار آنان و خانواده هايشان قرار مي گيرد که در مناطق سياحتي رانندگي کنند.

گفتگو
معماي استراتژي؛ ايران و جهان: گفتگو با مديرعامل سازمان مديريت صنعتي، دكتر داوود مسگريان
مريم چهاربالش ، محمد سالاري ص 10
چکيده:
در مطالعات انجام شده، 6تا7 عامل را در موفقيت اجراي استراتژي مؤثر مي دانند. يكي از مهمترين اين عوامل، ارزشهاي مشترك سازمان است كه بخش مهمي از آن، فرهنگ سازمان است. اين ارزشها، رفتارها را تعيين مي كنند و آشكار مي سازند كه آدمها چگونه در برخورد با مسائل تصميم مي گيرند. اينكه افراد چقدر حاضرند از منافع شخصي خود در قبال منافع جمعي سازمان بگذرند و چقدر آينده نگر هستند؟
يكي ديگر از عوامل اجراي استراتژي، شيوه ي رهبري يك سازمان است، اينكه چه قدر شيوه ي رهبري مناسب آن سازمان و آن استراتژي هست، مساله اي است که مديران ما بايد به آن توجه کنند.
   
خرده فروشي
15 عبارتي كه يك فروشنده نبايد به زبان آورد
مترجم: ستيلا باسقي ص 14
چکيده:
به کارگيري برخي ازعبارات باعث خدشه وارد کردن به فروش و احتمالا از دست دادن مشتري مي شود. در اينجا تنها به 15 مورد از آنها اشاره مي کنيم ..

طرح کسب و کار
6 دليل عمده براي تدوين طرح بازاريابي
ستيلا باسقي ص 15
چکيده
يکي از مهمترين کارهايي که مي بايست براي حرفه ي خود انجام داد، چه اين حرفه تازه به وجود آمده باشد، و چه از قبل وجود داشته باشد، تدوين يک طرح تجاري است. به هر صورت که آن را تدوين کنيد، بصورت رسمي يا غيررسمي، اين امر شما را در توفيق در حرفه خود ياري مي دهد. در زير دلايل عمده ي تدوين طرح تجاري را برمي شماريم

روابط عمومي
مشتريان درون سازماني و برون سازماني
احمد يحيايي ايله اي ص 16
چکيده
گروهي معتقدند كه مشتريان هر سازمان در دو گروه زيرتعريف مي شوند:
الف: مشتريان داخلي
ب: مشتريان خارجي
وقتي سخن از مشتريان درون سازماني و برون سازماني به ميان مي آيد، اين تصور ايجاد مي شود که كاركنان، مشتريان درون سازماني و مصرف كننده گان، مشتريان برون سازماني هستند. اين مقاله، لايه هاي دروني هر كدام از مشتريان مذكور را با توضيحات بيشتري شكافته است.

مشاغل کوچک
7 توصيه به مديران مشاغل كوچك
مترجم: محمد سالاري ص 18
چکيده
هيچ مديري نمي تواند به جاي تمام کارکنانش فکر کند،تصميم بگيرد، و کار کند، زيرا اگر اينگونه بود ديگر چه نيازي به استخدام کارکنان و همکاري با ديگران و تاسيس شرکت وجود داشت؟
براي بالا بردن بهره وري کار و همکاري با ديگران بايستي اصول و فنوني را رعايت کرد. از اين رو توصيه هاي زير براي دستيابي به يک محيط سرشار از همبستگي، خلاقيت، و نوآوري که دائم در حال بهبود شرايط خود باشد، ارائه مي شود
   
آموزش
ورشكستگي شركتها، مقصر كيست
مترجم: محمد سالاري ص 19
چکيده
اگربرند،خط محصول،تقسيم بندي، يا شرکت شما در حال تقلا کردن است و تقصير را به گردن اوضاع اقتصادي و يا اين و آن مي اندازيد، به شما توصيه مي شود که به مقابل آئينه برويد و با دقت به خودتان بنگريد و آنگاه در مورد مقصر تصميم گيري کنيد.

تازه هاي بازاريابي
بازاريابي پارتيزاني؛ راه نجات بنگاههاي كوچك و متوسط
سيده سارا قافله باشي ص 20

سمينار
سمينارهاي بازاريابي، پائيز سال 1387 TMBA ص 24
چکيده
42 سمينار بازاريابي از روانشناسي ارتباط با مشتري، طرح کسب و کار، بازاريابي بدون تبليغات،..... تا مديريت تبليغات، مديريت فروشگاهي، نقش منشيها و مسئولين دفاتر مديران در پيشبرد اهداف بازاريابي شرکت در اين بخش فهرست شده است.

سمينارهاي بازاريابي TMBA براي سازمانها، مؤسسات و شركتها ص 25
چکيده
فهرست برخي از سمينارهايي که سازمانها، مؤسسات، و شرکتها مي توانند سفارش دهند تا به صورت جداگانه برگزار شود
نقش مديريت برند در خوشنامي سازمانها، مهارتهاي لازم براي بازاريابي تلفني، اندازه گيري رضايت مشتريان از جمله ي اين سمينارها است که در اين صفحه فهرست شده است.

ميزگرد
برند و برندسازي در ايران
تنظيم: علي ميرشاهي ص 26
چکيده
o استاد سينا قربانلو؛ مترجم کتابهاي ارزشمند تبليغات و بازاريابي، از جمله ي آثار، کتاب مديريت راهبردي نام تجاري اثر ژان نوئل کاپفرر
o کامبيز حيدرزاده؛ مترجم آثار فيليپ کاتلر، عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي – واحد علوم وتحقيقات
o جواد نوفرستي؛ مدير تحليل بازار گروه صنعتي بوتان، استاد دانشگاه الزهرا ( س)
o رضا اکبري اصل؛ عضو هيأت علمي دپارتمان آموزش شرکت TMBA، مدرس و محقق بازاريابي
o پرويز درگي؛ عضو هيأت علمي سازمان مديريت صنعتي، مديرعامل شرکت TMBA، از جمله ي آثار، کتاب کسب و کار نام هاي تجاري
در اين ميزگرد بحثهاي متنوع و عميقي بين حاضران در مي گيرد که آنها را به دو دسته مي توان تقسيم کرد: آنها که اعتقاد دارند در ايران برند داريم، و آنها که معتقدند ما در ايران برند نداريم. حاصل اين گفتگوها اين است که.....

خرده فروشي
خرده فروشان را بشناسيم
مجيد جوادي ص 32
چکيده
قبل از اينكه بخواهيد با خرده فروشاني كه مي توانند محصولات شما را بفروشند، شروع به كار كنيد، بهتر است با محيط كار و شرايط و محدوديتهاي آنها آشنا شويد. حتماً زماني را صرف گذراندن در خرده فروشي كنيد. به محصولات و قيمتها دقت كنيد و مرتباً به خرده فروشي اي كه مي خواهيد با آن كار كنيد، سر بزنيد تا اطلاعات جديد كسب كنيد. در اين مقاله با نيازهاي خرده فروشان آشنا مي شويد.

استراتژي
فوتبال دستي، استراتژي، موفقيت
سعيد ميرواحدي ص 34
چکيده
شناخت عوامل برون سازماني كم و بيش ساده است. البته ساده از منظر دستيابي. به طور معمول، عوامل تعيين كننده ي بازار، متغيرهاي بازار، رقبا، و رفتار مصرف كنندگان را مي توان با استفاده از تيم متخصص و تحليلگر و يا به كمك مشاوران توانمند شناخت. نقاط ضعف و قوت بازار و فرصتها و تهديدها را مي توان با ضريب اطمينان خوبي تعيين کرد؛ اما در مرحله ي بعد بايد با استفاده از عوامل درون سازمان و با سازماندهي مناسب، از اين عوامل بهره برد كه به تجربه مي توان گفت كه مشكل عمده ي سازمانها درست در همين بخش است.
اما چرا مديران سازمانها در اين بخش مشكل دارند؟ چرا با اينكه مسير موفقيت تحليل شده و مدير مي داند كه چگونه مي توان اين موفقيت را به چنگ آورد، با وجود اين، در عمل چنين اتفاقي نمي افتد؟
به تجربه چند عامل مهم را مي توان نام برد كه باعث عدم بهره برداري از عوامل محيطي مي شود.اين عوامل عبارتند از...

تبليغات محيطي
زماني كه مك دونالد انگيزه مي سازد
سميه سادات مكيان ص 36
چکيده
اين اثر سعي دارد از اين منظر خاص به تحليل دو مورد از تبليغات معروف بپردازد؛تبليغات بيلبوردي مک دونالد ،و تبليغ يک شرکت شوينده در آرژانتين که در سال 2007 در جشنواره ي تبليغاتي مونتروکس (Montroux) مدال طلاي بخش تبليغات محيطي را تصاحب کرد .

تبليغات تحقيقاتي
نيمه اول امسال حدود ده ميليارد ريال قرارداد پژوهشي امضا كرده ايم ص 39
چکيده
مرکز افکارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) وابسته به جهاد دانشگاهي، در راستاي توسعه علمي و تحقيقاتي کشور و با قصد رفع نياز سازمانها و نهادهاي تصميم گير، ضرورت توجه به افکارعمومي و لزوم بهره گيري از مشارکت و ديدگاههاي شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه هاي مختلف، از سال 1380 ، فعاليت خود را آغاز کرده است». اين بخشي از گفته هاي علي فروغي، سرپرست ايسپا با ما بود. مابقي اين گفتگو را بخوانيد.

معرفي يک نشريه ي خارجي
بحران پيش روي تحقيقات آنلاين ماهنامه ي جهان تحقيقات- ژوئن 2008 ص 40
چکيده
ماهنامه ي جهان تحقيقات- ژوئن 2008
ماهنامه ي جهان تحقيقات (RESEARCH WORLD) در شماره ي جديد خود به بررسي بحران پيش روي تحقيقات آنلاين مي پردازد؛ به طوري که جلد اين شماره با تصويري از يک دستبند منقوش به علامت پست الکترونيکي يا @ که به دست انسان بسته شده است، بسيار خودنمايي مي کند.
تفاوت آشکاري که در طراحي اين شماره ي مجله به چشم مي خورد،...

کتابهاي خارجي
شيوه اجرا
مهندس امير توفيقي ص 42
چکيده
كتابي كه در اين شماره قصد داريم به معرفي آن بپردازيم، كتاب ارزشمندي است به نام شيوه ي اجرا. نويسندگان اين كتاب دو نفر از افراد نام آور و سرشناس در دو حوزه ي اجرا و تئوري مديريت اند؛ لري باسيدي، دستيار و معاون جك ولش، نابغه ي مديريت قرن بيستم، و مدير عامل كمپاني هاني ول اينترنشنال، و دكتر رام چاران، استاد دانشگاههاي هاروارد و نورث وسترن كه به عنوان مشاور مديريت با كمپانيهاي بزرگي چون جنرال الكتريك، فورد، داپونت، و وريزون همكاري داشته است.
پرسشي كه اين كتاب قصد دارد به پاسخگويي آن بپردازد، اين است كه: چرا گاهي به نظر مي رسد استراتژي، هدف گذاري، انتخاب بازار، چشم انداز، و مأموريت سازمان كاملا ايده آل و رؤيايي اند، اما در عمل چيزي كه نصيب كمپاني مي شود، شكستي تلخ و مصيبت بار است؟

بازار كتاب ص 44
چکيده
علاقه مندان براي اشتراک اين نشريه، مي توانند با تلفن 4-66028401 تماس بگيرند يا به سايت WWW.TMBA.IR مراجعه کنند. اين نشريه در هيچ کيوسک مطبوعاتي توزيع نمي شود.

فروشگاه اينترنتي
تازه ترين كتابهاي بازاريابي، تبليغات، و مديريت ص 47
چکيده
افزون بر نام 50 کتاب، CD و DVD از اين فروشگاه اينترنتي WWW.TMBA.IR چاپ شده است که علاقه مندان مي توانند از طريق تلفن 66028401 (021) يا سايت مزبور سفارش خريد بدهند . اين فروشگاه ماهانه نزديک به 2 ميليون تومان فروش کتاب دارد؛ زيرا سازمانها و مراکز نظير بانکها و بيمه ها، کتابخانه خود را از اين فروشگاه تجهيز مي کنند.

نمايه
از شماره هاي قبل توسعه مهندسي بازار مي خوانيد ص 48
چکيده
فهرست 6 شماره توسعه مهندسي بازار از بهار 1386 تاکنون به صورت مرتب درج شده است. علاقه مندان با مطالعه ي اين نمايه مي توانند سفارش مجله مورد نظر خود را اعلام کنند.
صاحبان آگهي در اين شماره عبارتند از : سومين کنفرانس بين المللي بازاريابي ( گروه پژوهشي صنعتي آريانا ) پيام همشهري، جشنواره ابوريحان بيروني ( مرکز افکار سنجي دانشجويان ايران)، نشريه بسته بندي، بانک تجارت، مؤسسه بين المللي زنجيره اميد، الوگيفت ( شرکت آفرينگان نوين)، نخستين کنفرانس تخصصي مهندسي تبليغات، بانک اقتصاد نوين، پگاه سيستم، شرکت توسعه مهندسي بازار گستران آتي (TMBA)